NEWFOOD.UA — портал про нові харчові технології, склав перший в Україні Рейтинг «ТОП-25 інноваційних харчових компаній». У список переможців увійшли компанії, яких експертне журі та редколегія порталу віддало найбільше балів. Членами журі стали представники аналітичних компаній, галузевих об’єднань та редколегія NEWFOOD.UA.
«У ситуації повної невизначеності, яку диктує справжня війна, бізнесу доводиться мати справу з абсолютною квантовою реальністю. Будь-які ухвалені рішення будуть миттєво впливати на корпоративну економіку більше, ніж будь-коли. Готова їжа, ріст цього сегменту — це один з антикризових моментів. Харчові продукти легше продати, простіше доставляти в точки продажів, більше отримувати, ніж з торгівлі будь-яким аграрним коммодитиз», — коментує важливість проведення Рейтингу Максим Біроваш, співзасновник та головний редактор порталу NEWFOOD.UA.
Участь в Рейтингу узяли не тільки суто українські компанії, але й підприємства афільованих зі світовими брендами. Саме вони та найбільші українські компанії є трендсетерами на внутрішньому та на зовнішньому ринках.
До спектра продукції, яку виробляють учасники рейтингу, входять альтернативи традиційним продуктам — від рослинного м’яса до рослинного молока. Окремо стоять продукти для клінічного харчування. Обидва пункти вже давно набули промислових обсягів виробництва.
- Інноваційність технологій виробництва, інноваційні підходи в управлінні бізнес-процесами
- Екологічність: ефективне перероблення відходів, використання альтернативної енергетики;
- Ефективне просування продукту на внутрішніх та зовнішніх ринках, нові продукти та перспективні розробки
Розташування компаній не є ознакою рейтингування, виклад списку довільний.
Компанії-переможці
- Рік заснування: 1998
- Кількість працівників: 28000 (в Україні) та понад 4 000 (за кордоном)
- Сфера: виробництво харчових продуктів, ритейл
Міжнародна компанія у сфері харчових та агротехнологій. В компанії будують цілу екосистему — від зерна, яке вирощують наші аграрії, до тарілки споживача з якісною їжею. Це все про компанію МХП. Вона об’єднує понад 32 тисячі працівників в Україні та за кордоном. Завдяки продуктам МХП люди можуть інвестувати час не в приготування їжі, а в найважливіше для себе — родину, хобі, навчання тощо.
Нині акцент в компанії ставлять на виробництво продуктів у форматах підготовлені до приготування, напівготові та готові до споживання. Компанія розвиває понад 15 продуктових брендів, створює готові кулінарні рішення для кінцевих споживачів та інших бізнесів, об’єднує кулінарну експертизу від виробництва до навчання, здійснює контроль якості від зерна до тарілки, спільно з партнерами розвиває 1500 магазинів і закладів по всій Україні.
- Рік заснування: 1998
- Кількість працівників: близько 800
- Сфера: виробництво молочних продуктів, імпорт та дистрибуція продуктів спеціалізованого харчування та продуктів на рослинній основі.
В Україні група компаній «Данон» вже понад 20 років є виробником і дистриб’ютором широкого асортименту харчових продуктів.
Три напрямки бізнесу Данон — молочні продукти та продукти на рослинній основі, вода, спеціалізоване харчування — об’єднані єдиним принципом роботи: пропонувати інноваційні продукти високої якості, які відповідають очікуванням споживачів на кожному етапі їх життя.
На локальному виробництві компанія випускає традиційну та сучасну молочну проддукцію під брендами «Активіа», «Живинка», «ПростоНаше», «Ростишка», «Деліссімо», «Paw Patrol», «Danone»
Напрямок дитячого харчування представлений в Україні брендами «Nutrilon» та «Milupa».
Підрозділ «Нутриція», що входить у групу компаній, проводить унікальні дослідження грудного молока та забезпечує безпеку дитячого харчування, шляхлм відповідних досліджень на 3 власних наукових центрах в Нідерландах, Франції та Сінгапурі. Компанія приділяє особливу увагу адаптованому харчуванню для дітей з перших днів життя.
Також компанія пропонує інноваційні продукти спеціалізоване медичного харчування для осіб, що мають певні захворювання. Напрямок дитячого харчування представлений в Україні брендами «Nutrilon» та «Milupa». Підрозділ спеціалізованого медичного харчування представлений наступними продуктовими гілками: «Nutrison», «Nutridrink», «Cubitan», «Infatrini», «Nutrini», «Lophlex», «Nutri», «Anamix», «KetoCal».
Інновації базуються на принципово нових дослідженнях в галузі харчування та лікування захворювань. Вони проводяться в дослідних центрах компанії в усьому світі аби забезпечити доведений ефект конкретного прощукту харчування у задоволенні потреб споживачів та пацієнтів, зазначають у компанії.
- Рік заснування: 1996
- Кількість працівників: 1300
- Сфера: виробництво напоїв
До PJSC Carlsberg Ukraine входить три заводи – у Києві, Запоріжжі та Львові. У 2023 році компанія представила один із найбільших інвестиційних проєктів за останні роки — відкриття нової лінії з розливу в банки (CAN) на Київському пивоварному заводі. Завдяки цій інвестиції потужність виробництва продукції в банках зростає на 80%, що наразі дозволяє задовольнити потреби не тільки українських споживачів, а й нарощувати експорт до понад 20 країн світу.
У 2022 році в компанії переглянули портфель брендів і випустили декілька новинок на ринок: у 2023 році – енергетичний напій Battery, а у 2024 році – Dolcelini Con Gusto Lambrusko. До того ж навесні 2024 року на території музейно-культурного комплексу «Львіварня» компанія запустила локальну мініпивоварню Klepka, що спеціалізується на крафтових сортах.
В компанії діє програма реінтеграції ветеранів, яка включає матеріальну, інформаційну та психологічну підтримку під час служби, а також ряд заходів з адаптації після повернення на роботу. Компанія також створила фонд відшкодування пошкодженого майна та фонд підтримки працівників, які вимушено покинули свої домівки.
Додатково PJSC Carlsberg Ukraine продовжить інвестувати у проєкти відбудови, реабілітації та виробництва питної води для гуманітарних потреб. PJSC Carlsberg Ukraine за підтримки Carlsberg Group за час повномасштабного вторгнення реалізувала понад 40 гуманітарних проєктів на суму майже 500 млн гривень.
- Рік заснування: 2003
- Кількість працівників: 1500 (з урахуванням сезонних працівників)
- Сфера: виробництво напоїв
Першим продуктом, який компанія представила на українському ринку, став слабоалкогольний напій SHAKE. Саме цей запуск ознаменував створення ринку слабоалкогольних напоїв в Україні, оскільки до цього часу такого сегмента не було у нашій країні.
З 2024 року ГК «Нові Продукти» почала розвиток абсолютно нового напрямку – функціональних напоїв. Наприклад, вітамінний коктейль EXTRA LIFE – продукт підвищеної фізіологічної дії. Асортимент EXTRA LIFE розроблено у такий спосіб, аби продукт відповідав щоденним потребам: протидіяв втомі та стресу, розладам травлення або схильності до застуд. На сьогодні в лінійці вже є три напої: «Релакс + Антистрес», «Травлення», «Імунітет + Вітаміни».
Для створення кожного з цих напоїв, в компанії разом з виробником вітамінів і мінералів, розробили окремі вітамінно-мінеральні комплекси. Підібрали рослинні функціональні екстракти, природні сорбенти, натуральні підсолоджувачі, барвники та натуральні ароматизатори.
Ще одна інновація – це лімітовані енергетичні напої, створені в колаборації з всесвітньовідомою відеогрою S.T.A.L.K.E.R. Оскільки ці колекційні напої орієнтовані на геймерську авдиторію – молодих людей, які можуть цілу ніч поспіль грати в улюблені ігри, в компанії вперше використали у складі натуральні рослинні ноотропи: екстракти бакопи та ґінкго білоба, а також амінокислоти ВСАА. Такі компоненти допомагають підвищити витривалість та концентрацію під час тривалих ігрових сесій, сприяють покращенню реакції, але водночас мають м’який вплив на організм.
Окрім того, ГК “Нові продукти” використовує у своїй продукції інгредієнти, які дають змогу знизити кількість цукру, але при цьому зменшують відчуття гіркоти, аби напої залишались доволі солодкими. Також почали використовувати в енергетичних напоях амінокислоту L-карнітин.
- Рік заснування: 1995
- Кількість працівників: 11 000
- Сфера: виробництво харчових продуктів
Якість продукції та екологія — це важливо навіть під час війни. Так вважають в компанії Kernel. За останні три роки в компанії спрямували багато зусиль у дотримання вимог до виробництва соняшникової олії щодо впровадження конкретних кроків до скорочення викидів. Цього року Полтавський олійноекстракційний завод Kernel став першим підприємством у харчовому секторі України, яке долучилося до Ініціативи науково обґрунтованих цілей (Science Based Targets Initiative). На активі встановлять і верифікують короткострокові цілі зі зниження викидів парникових газів від його операційної діяльності.
У 2023 фінансовому році Kernel підвищив свій рейтинг Проєкту розкриття інформації про викиди вуглецю, ставши єдиною компанією в Україні з такою високою оцінкою. В компанії завершили фінансований ЄБРР проєкт «Кліматичне корпоративне управління та низьковуглецевий шлях». Його результати ляжуть в основу плану дій Kernel щодо зміни клімату. Також розпочали розробку та інтеграцію оперативного обліку викидів парникових газів від сільськогосподарських операцій на окремих полях, щоб забезпечити простежуваність вуглецевого сліду продукції по всьому виробничому ланцюжку.
На сьогодні в компанії вже готові розглядати запити від клієнтів на харчову продукцію, що виробляється із застосуванням практики зменшення вуглецевого сліду.
«Рудь» — АТ «Житомирський маслозавод»
- Рік заснування: 1998
- Кількість працівників: близько 1 тис.
- Сфера: Виробництво морозива та заморожених продуктів
Компанія «Рудь» — лідер національного ринку заморожених продуктів. Компанія є не тільки лідером внутрішнього ринку морозива, а й найбільшим експортером морозива в 40 країн та першим виробником органічного морозива на всьому пострадянському просторі.
Частка внутрішнього ринку становить майже 30%. Продукція торгової марки «Рудь» представлена в більш ніж 75 000 торгових точок на всій території України.
До речі, морозиво компанії «Рудь» побувало й в Антарктиді. Для української станції “Академік Вернадський” надіслано запас пломбіру “Ескімос”, який визнаний улюбленим пломбіром українців. Це перший “холодний десерт”, який отримали полярники.
Крім морозива, бізнес-портфель підприємства представлений широким асортиментом заморожених овочів, ягід, тіста та хлібобулочних виробів. Також компанія пропонує лінійки напівфабрикатів, глазурованих сирків, заморожених перетертих ягід та чаїв, масла, кисломолочної продукції.
- Рік заснування: 2006
- Кількість працівників: 3500
- Сфера: виробництво молочних продуктів
До складу Групи «Молочний альянс» входять підприємства з виробництва сирів, цільномолочної та кисломолочної продукції, підприємства зі збору та обробки молока та молочної продукції, а також компанії, які здійснюють реалізацію продукції в Україні та за кордоном.
В ГК «Молочний альянс» оновили асортимент айранів та йогуртів, а також технологію виготовлення густих йогуртів. До того ж розширили асортимент безлактозних продуктів, перезапустили лінійки дитячого харчування. Активно розвивають напрям сирів, – м’які та розсільні чеддеризовані сири, які не поступаються за якістю імпортним аналогам.
В планах компані розвиток корисних молочних напоїв, а також напоїв із високим вмістом протеїну. Впровадження екологічних ініціатив: зменшення вмісту пластику у кожній пляшці, незнімна кришка у пакованні, завдяки чому мільйони пластикових кришок не потраплять у довкілля.
- Рік заснування: 1994
- Кількість працівників: понад 500
- Сфера:біотехнології
Enzym Group – одна з найстійкіших біотехнологічних компаній у Східній Європі. Сімейний бізнес у другому поколінні української родини підприємців Вовк. Глобально розвиває чотири бізнес-напрямки: Food Solutions, Feed Solutions, Alcohol Solutions, Bakery Solutions — для підвищення рівня життя людей, впроваджуючи біотехнології у їхнє повсякдення.
Команда налічує понад 500 ензимівців, включно з понад 20 науковцями у власному R&D центрі, пілотною лінією та сенсорною панеллю.
У 2023 році запустила єдине в Україні біотехнологічне виробництво функціональних продуктів. Це повністю автоматизований інноваційний завод LinkCell, яким за потреби може управляти одна людина лише за допомогою смартфона. Обидва заводи компанії забезпечують до 60 000 тонн продукції на рік. Експортна мапа Enzym Group включає 23 країни
- Рік заснування: 1965
- Кількість працівників: понад 1000
- Сфера: виробництво морозива та заморожених продуктів
ПрАТ «Львівський холодокомбінат» – підприємство з найбільшим в Україні досвідом у виготовленні морозива, більш відоме споживачам як ЛІМО. З 1965 року компанія у Львові почала виготовляти перші холодні ласощі, які відразу віднайшли своїх відданих прихильників. Цікавим є те, що рецептура морозива лінійки 1965 збережена ще з тих далеких часів, тому прихильники класичних смаків можуть і сьогодні смакувати морозивом, як у дитинстві.
Компанія ЛІМО – це постійний баланс між інноваційністю та збереженням класичних рецептур. Компанія відстежує ринкові тренди, вивчає потреби та дивує свого споживача новими смаками.
Щорічно компанія випускає 10-15 інновацій в категорії морозива та 5-10 інновацій категорії напівфабрикатів. Протягом останніх 3-х років було відкрито нову дільницю — цех із виготовлення тіста. З 2022 року на власних виробничих потужностях виготовляється листкове та листково-дріжджове тісто.
BEEHIVE – бренд українського меду. Компанія є одним із найбільших виробників в Україні та входить у трійку експортерів меду з України. Виробництво BEEHIVE площею 5000 м2 оснащене новітнім обладнанням з річною потужністю 16 000 тонн, впроваджена багаторівнева система контролю якості, працює власна надсучасна лабораторія. Мед BEEHIVE експортується до більше ніж 15 країн по всьому світу, включаючи Німеччину, Бельгію, Йорданію, Саудівську Аравію, Великобританію та Швейцарію. «Молокія» – це українська сімейна компанія із 25-річним досвідом роботи. Компанія посідає п’яте місце з виробництва питного молока й перше — з експорту сухого казеїну. В серпні компанія почала виробляти ультрапастеризоване молоко «Молокія Ультра», яке виготовляється з молока екстраґатунку. Його представлено у двох форматах пакування: Tetra Fino та Tetra Gemina. В таких пакетах молоко може зберігатися до 180 днів. «Молокiя» першою в Україні запровадила німецьку технологію очищування молока FreshMilk, завдяки якій можливо максимально зберегти поживні властивості продукту. Нещодавно компанія «Молокія» увійшла в нову для себе категорію соусів, запустивши виробництво йогурт-соус. Йогуртові соуси Молокія зі смаками “томат-базилік” та “огірок-кріп” розроблені на основі білого йогурту – це чудове поєднання насиченого смаку і природної користі молочних продуктів. Також в «Молокiя» розробили деякі види упаковок за технологією «легке складання». Після використання їх можна скласти до невеличкого картонного клаптика. Як це зробити, можна побачити на етикетці. Діяльність компанії AB InBev Efes Ukraine розпочалася 1996 року, коли бельгійський виробник пива Interbrew став інвестором Чернігівського пивкомбінату «Десна». Сьогодні AB InBev Efes Україна є одним із лідерів українського пивоварного ринку та представлена трьома броварнями: у Чернігові, Харкові та Миколаєві. Броварні у Чернігові й Миколаєві відновили свою роботу впродовж 2022–2023 років. Броварня в Харкові на цей час зупинена. Останнім часом компанія зосередилася на використанні новітніх технологій у продажах, а також на продуктових інноваціях, випустивши кілька новинок для українських споживачів. Зокрема, цього року вивели на ринок інноваційний бренд Mike`s Hard Drink, основна характеристика якого – наявність справжнього лимонного соку в напої, що додає смаку свіжості, виразності й приємної збалансованої кислинки. Вибір споживачів зміщується у бік альтернативних напоїв, з різними інгредієнтами, різними смаковими профілями. Споживачі прагнуть експериментувати, відкривати щось нове і незвичне, а також у контексті наслідування здорового способу життя обирають напої зі зниженим вмістом цукру або безалкогольні види пива. На цих інноваціях компанія і планує сконцентруватися найближчим часом. Виробничі потужності компанії розташовано в м. Радехові на Львівщині та у м. Ковель на Волині. На сьогодні МК«Галичина» є одним з лідерів виробництва кисломолочної продукції та один із найбільших виробників йогуртів в Україні й здійснює експорт до шести країн світу. Серед продукції МК «Галичина» є унікальний продукт – архаїчний ложковий кефір під торговою маркою “ҐоКарпати”. Особливість кефіру полягає у його консистенції: його можна їсти ложкою, робити з нього крем-сир, вживати як перекус або навіть створювати десерти. В компанії активно працюють над покращенням енергоефективності виробництва, а також вкладають ресурси у пошук екологічних альтернатив, які б змогли зберігати властивості молочних продуктів і водночас берегли довкілля. Міжнародний виробник харчування для котів та собак. Входить до 50 світових виробників харчування для тварин за версією Petfood Industry. Експортує до 42 країн продукцію брендів Optimeal, CLUB 4 PAWS, Гав!, Мяу!, та приватних марок партнерів. Асортимент налічує понад 650 позицій. На підприємствах компанії працює власна команда нутриціологів та власний R&D. Нещодавно завод модернізували, в компанії перейшли на потужніше обладнання та оновили очисні споруди. Виробничі потужності в Україні — 27 000 тонн вологих раціонів і 55 000 тонн сухих кормів на рік, а також 20 000 тонн вологих кормів у Литві. GFS заснована у 2014 році в м. Запоріжжя. Компанія спеціалізується на виробництві продуктів від «як вдома» і до «як у ресторані». «Ми реалізуємо гастрономічні мрії ваших клієнтів!», — зазначають в компанії GFS. У 2021 році компанія GFS отримала національну бізнес-премію Private Label 2021 в номінації «Інновація року». Вона спеціалізується на виготовленні продукції у форматі «ready meal» — тобто, готової порційної їжі в спеціальному пакуванні. Наразі асортимент компанії становить приблизно 150 позицій: готові перші та другі страви, торти та тістечка, ягідно-фруктові чаї, а з початком війни додалися добові польові набори. На рік в компанії виготовляють майже 35 млн одиниць продукції. Приблизно 45% продукції GFS виготовляє під Private Label. Свою частку ринку у сегменті ягідних напоїв GFS оцінює у 50% і є найбільшим гравцем ринку. Експорт становить 15%, але у планах до середини 2025 року наростити його до 35%. Компанію заснували Євген Шугаєв і Михайло Сіверчук – колишні працівники глобальних FMCG-компаній познайомилися у Danone Ukraine, де Сіверчук був керівником юридичного відділу, а Шугаєв – національним менеджером з продажу. Виробництво знаходиться у м.Вінниця та виготовляє корисні смаколики для всієї родини. Особливо їх полюбляють діти. У листопаді 2024 року компанія відкрила свій четвертий фірмовий магазин у Києві – Bob Shop в ТРЦ Blockbuster Mall. Тут можна знайти весь асортимент фруктових солодощів без доданого цукру: страйпси, роли, мармелад, шоколадні цукерки, Fruit Snack, смузі, дитяче пюре, набори з іграшками Eat&Play, Bob Snail Fun та різноманітні подарункові бокси. Вся продукція виготовляється з ягід і фруктів без додавання барвників та консервантів. Також в Bob Shop можна придбати мерч від Равлика Боба: футболки, панамки, шопери, ланч-бокси, парасольки, сумки-бананки, блокноти, термочашки, м’які іграшки та інші яскраві аксесуари. А також власноруч зробити значок або магніт з брендованим дизайном. З 2017 року компанія вийшла на ринки 26 країни, експортний ринок номер один – Польща. В травні 2023 року вінницький виробник відкрив свій перший магазин у Варшаві. Довгостроковий план Bob Snail – довести частку експорту у виторгу до 80%. Компанія “Кока-Кола Беверіджиз Україна Лімітед” є одним з лідерів галузі з виробництва безалкогольних напоїв в Україні та єдине підприємство в Україні, яке уповноважене виготовляти напої під товарними знаками, що належать The Coca‑Cola Company. Виробляє широкий вибір безалкогольних напоїв у різних категоріях: солодкі газовані напої, соки, вода, енергетичні напої та холодні чаї. Coca-Cola відновила виробництво напоїв у селищі Велика Димерка у травні 2022 року.. Протягом більш як місячної окупації заводу компанія продовжувала платити співробітникам повну зарплату, включаючи бонусну частину. За підтримки Кока-Кола було впроваджено роздільне збирання відходів упаковки у п’яти територіальних громадах Київщини. Пілотний проєкт з роздільного збирання відходів упаковки, який за підтримки «Кока-Кола Беверіджиз Україна» стартував у 2017 році у Вишгороді, охопив ще чотири громади Київщини. Крім Вишгородської тепер у Пілотному проєкті беруть участь Бучанська, Гостомельська, Ірпінська та Коцюбинська територіальні громади. За сприяння інвесторів УКРПЕК забезпечила необхідну кількість контейнерів для роздільного збирання відходів упаковки, організувала вивіз, досортування та рециклінг упаковки. Роздільно зібрані відходи упаковки переробляються на вітчизняних підприємствах, що потребують цієї сировини. В межах цієї ініціативи Coca-Cola HBC прагне досягти відновлення 75% своєї первинної упаковки шляхом переробки або повторного використання до 2025 року. Крім того, компанія активно підтримує амбітну глобальну програму The Coca-Cola Company “Світ без відходів”, мета якої – зібрати та переробити кожну пляшку або банку, випущену на ринок, до 2030 року. PepsiСo — один із лідерів українського ринку харчових продуктів та напоїв. В Україні компанія має три підприємства: два виробничі комплекси в Миколаївській області з виробництва снеків та напоїв, та молокопереробний завод у Київській області, де зараз виробляється дитяче харчування, молочна продукція та соки. Компанія посідає провідні позиції на ринку соків і сокової продукції з брендами «Сандора» та «Садочок». До портфеля компанії входять газовані напої Pepsi, 7UP, Mirinda, холодний чай Lipton Ice Tea. На ринку снеків компанія представлена брендами Lay’s, Cheetos, Doritos. PepsiСo в Україні також займає впевнені позиції на ринку молочної продукції з торговими марками «Чудо», «Слов’яночка», «Марійка» та дитячого харчування «Агуня». У листопаді 2024 року компанія випустила напій — Pepsi зі смаком лимону, без доданого цукру та з вмістом лимонного соку. У грудні 2023 року Nestlé перенесла виробництво локшини швидкого приготування «Мівіна» з Харкова на захід України через припинення харківського виробництва у перші дні війни. Наразі в Україні Nestlé має три фабрики та будує четверту на Волині – з виробництва вермішелі швидкого приготування. Нова фабрика, в яку корпорація планує інвестувати $45 млн, стане частиною хабу з виробництва кулінарних продуктів та виготовлятиме продукцію на експорт до країн ЄС. Відкриття заплановане на першу половину 2025 року. Компанія переміщує виробництво на Захід. В Nestlé розширили бізнес із виготовлення кормів і догляду за домашніми тваринами. Найкращі результати показує кавовий і харчовий бізнес. Гірше справи у бізнесі сухих сніданків та дитячого харчування, – ділиться СЕО компанії Алессандро Дзанеллі в інтерв’ю для Forbes. Варто зазначити, що в Україні Nestlé виробляє кондитерські вироби під торговими марками «Світоч», Lion тощо, макарони та іншу їжу. Корм для тварин та дитяче харчування повністю імпортуються. Глобально Nestlé значно активізувалася у сегменті інновацій. За перше півріччя 2024 року вона випустила на 15% більше інноваційних та оновлених продуктів, ніж за аналогічний період минулого року. Серед найпомітніших новинок Nestlé – холодний концентрат кави Nescafé та система приготування кави Vertuo. Система Vertuo дозволяє споживачам готувати 35 різних видів кави, включаючи так звані короткі, довгі, холодні, гурманські варіанти та навіть каву з додаванням вітаміну B12, женьшеню чи додаткового кофеїну. Виробничі потужності компанії «Вітмарк-Україна» знаходяться в Одеській та Вінницькій областях. В селі Степанівка налагоджений повний виробничий цикл: від приймання сировини до переробки і виготовлення продукції. На іншому майданчику – Рахнянсько-Лісовому консервному заводі – відбувається заготівля фруктових і овочевих пюре, а також концентрованих соків. Бренд Jaffa у липні 2024 року розпочав перехід на нову «прив’язану» кришку (Tethered cap) у пакуванні напоїв. Перехід на новий тип кришки здійснюється у рамках програми адаптації продукції компанії до вимог регламентів ЄС щодо використання прикріплених пластикових ковпачків, що вступили в дію з 2024 р. Перехід на нову кришку дозволяє зменшити забруднення довкілля пластиковими відходами та покращення переробки пакування продуктів, – зазначають у компанії. Відомий дитячий бренд Джусік з червня 2024 року розширив свій асортимент новою лінійкою сокових напоїв в унікальному для українських виробників форматі – дой-пак з соломинкою. Тепер українські споживачі можуть насолоджуватися якісними напоями в зручній упаковці, яка вже завоювала популярність у світі, але в Україні була представлена лише імпортними брендами. До того, компанія «Вітмарк-Україна» є одним з найбільших виробників рослинного молока в Україні під торговою маркою Vega Milk. Крім цього компанія випускає функціональну воду, збагачену рослинними екстрактами, холодний чай та має розширену лінійку дитячого харчування. Компанія працює в Україні з 1994 року й до 2013-го називалася «Крафт Фудз Україна». «Монделіс Україна» — українське підприємство, що входить до групи компаній Mondelēz International. Компанія представлена в Україні брендами шоколадної продукції: Milka, «Корона»; печива: Oreo, TUC, Belvita, Milka Choco bakery; бісквітних тістечок «Ведмедик Барні»; чіпсів «Люкс», жувальної гумки Dirol та льодяників Halls. До складу компанії в Україні входять Тростянецька шоколадна фабрика та дочірнє підприємство ТОВ «Чіпси Люкс». Виробничі потужності ПрАТ «Монделіс Україна» розташовані у Сумській та Київській областях. Обидва українські виробництва Mondelez на Київщині та Сумщині постраждали через ворожі обстріли. Перший місяць повномасштабного вторгнення росії проти України місто Тростянець провів у окупації. Внаслідок військових дій постраждало й найбільше підприємство міста – шоколадна фабрика “Монделіс Україна”. У цехи підприємства були ворожі прильоти внаслідок чого частина приміщень згоріла. Росіяни використовували території заводу як свою військову базу. Окрім цього підприємство було розграбоване. Внаслідок прямих військових дій Тростянецька шоколадна фабрика зазнала збитки близько 10 мільйонів доларів. Наразі Тростянецька шоколадна фабрика повністю відновлена завдяки іноземним інвесторам. Один з найбільших виробників молочної продукції в Україні. Випускає продукцію під торговими марками: «Селянське», «На здоров’я», «Бурьонка», «Смачно шеф», «Весела бурьонка», Despicable Me, Green Smile.. У 2016 році компанія отримала офіційний дозвіл на експорт у країни ЄС — і сьогодні вона постачає продукцію до більше ніж 25-ти країн світу. Продукція «Люстдорф» також сертифікована за стандартом «Халяль». З 2018 року компанія Люстдорф почала виробляти рослинне молоко під брендом Green Smile і наразі є основним його виробником в Україні з часткою ринку 25%. Також в компанії планують оновлення дизайну продукції та готують нові позиції на 2025 рік. Roshen – найбільший виробник кондитерських виробів в Україні. У глобальному галузевому рейтингу Candy industry 2024 топ‐100 кондитерських компаній 2024 року компанія посідає 24-те місце з обсягом продажів $800 млн , три роки тому була на 29-му. У 2023 році Roshen випустив на ринок 43 нові продукти, за дев’ять місяців 2024 року – ще шість. Всього в асортименті компанії 340 найменувань солодощів. Компанія збільшує кількість персоналу, станом на жовтень 2024-го відкрито майже 400 вакансій. Крім українських фабрик до складу Roshen входить Клайпедська кондитерська фабрика у Литві та Bonbonetti Choco Kft в Угорщині. Бренд Wanted Vegan популяризує на українському ринку унікальні замінники м’ясних продуктів та риби. Заснований у 2020 році Романом Квашенком, який 20 років пропрацював у сфері виробництва та дистрибуції інгредієнтів для харчової промисловості, Wanted Vegan швидко здобув популярність серед українців завдяки смачному рослинному м’ясу. Спочатку це були бургерні котлети та нагетси. Протягом наступних років асортимент поповнився рослинним фаршем, котлетою по-київськи та сашимі зі смаком лосося. Останні два продукти стали першими такого роду на українському ринку. За принципом виготовлення сашимі створюють і рослинне сало. Популярність сала вражаюча: за тиждень після запуску компанія продала майже всі 80 кг, які були на складі, причому половину партії – у перший день. Зараз, попри війну, Wanted Vegan продовжує шукати інновації та способи вирішення існуючих на ринку проблем. Наприклад, сировину з Європи уже вдалося замінити на власну внаслідок інвестицій у нове обладнання. Завод був заснований у 1980 році, у 1986 – створене об’єднання «Оболонь», а у 1992-му зареєстрована торгова марка. Корпорація «Оболонь» об’єднує 10 підприємств у 6 регіонах України. Основні бренди: «Оболонь», hike premium, Zlata Praha, Carling, сидр Ciber, «Квас Старокиївський», BeerMix, Zibert, «Живчик», «Прозора» та інші. Компанія є експортером пива № 1 в Україні, на яку припадає 60% продажів українського хмільного напою за кордон. Продукцію «Оболоні» постачають до 60 країн світу. Минулого року почала експортувати продукцію до ще шести країн Африки та Латинської Америки. Компанія збільшила чистий дохід за перше півріччя 2024 року на 14% до 6 млрд грн порівняно з аналогічним періодом попереднього року. Джерела: інформація компаній, офіційні сайти, публікації в медіа, Forbes