Виробництво крафтового пива росте — в гру вступають ринкові гіганти.

За 2023 рік виробництво крафтового пива зросло на 19%. Проте показники ще не досягли довоєнного рівня

Як зазначають аналітики компанії Pro-Consulting, рівень конкуренції на ринку крафтового пива є вищим за середній, з високим ризиком виходу нових гравців та сильною внутрішньогалузевою конкуренцією.

Основними каналами збуту є продаж в закладах громадського харчування та спеціалізовані магазини. Також, внаслідок пандемічних обмежень у 2020-21 рр. досить розвинувся канал збуту через онлайн магазин виробника та спеціалізовані онлайн магазини. Проте, частка таких покупок онлайн залишається незначною.

Деякі виробники обмежуються спеціалізованими магазинами, проте більшість має диверсифіковані канали збуту. Експерти зазначають загальну низьку представленість крафтового пива в мережевому ритейлі. Можливою причиною називають незацікавленість ритейлерів та невигідні умови співпраці для виробників.

Відзначимо, що один з лідерів пивного ринку компанія PJSC Carlsberg Ukraine навесні цього року відкрила локальну мініпивоварню Klepka на території музейно-культурного комплексу «Львіварня» у Львові, що спеціалізується на крафтових сортах В компанії зазначають, що пивоварня себе окупає і має позитивні відгуки від клієнтів.

Загалом обсяги виробництва пива в Україні зросли на 9% у 2023 році. А за 9 місяців 2024 року — на 5% порівняно з аналогічним періодом попереднього року, і становили 110 млн дал.

Серед викликів, з якими доводиться стикатися виробникам в Україні: скорочення попиту, зменшення чисельності населення, постійне зростання цін, проблеми з електроенергією та логістикою, дефіцит персоналу. 

За оцінками Pro-Consulting, частка споживання вітчизняного крафтового пива в Україні становить 3,3%, імпортного – 0,03%. Також опитування показало, що 60% споживачів є чоловіки у віці 25-44 роки, які мешкають у великих містах та мають середній рівень доходу.

До того ж переважна більшість споживачів (34%) обирає пиво за смаком та якістю, проте у порівнянні з іншими чинниками, на вибір доволі сильно впливає бренд пива (12%), Крім того, простежується певна залежність смакових уподобань від статі респондента. Жінки частіше обирають солодкуватий та фруктовий смак, а чоловіки – гірки та кислі сорти. За популярністю стилів лідирують класичне світле пиво та сорти в стилі IPA.

Експерти зазначають, що основними трендами на ринку Європи є зростання споживання безалкогольного пива та збільшення крафтового виробництва. В Україні основними тенденціями називають — відновлення виробництва, зростання E-commerce, збільшення продажів у фірмових магазинах, зростання виробництва безалкогольного,  безглютенового та органічного пива, зростання крафту.

«Вибір споживачів зміщується у бік альтернативних напоїв, з різними інгредієнтами, різними смаковими профілями. Споживачі прагнуть експериментувати, відкривати щось нове і незвичне, а також у контексті наслідування здорового способу життя обирають напої зі зниженим вмістом цукру або безалкогольні види пива. На цих інноваціях ми й плануємо сконцентруватися найближчим часом» — розповідають у компанії AB InBev Efes Ukraine.

Раніше ми писали, як сімейна пивоварня з великою історією запустила пиво із макаронів. А також як бренд компанії Nestlé створив пиво зі смаком легендарної піци.

Джерело

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Велика компанія створила найздоровіше м’ясо для веганів лише з одного компонента

Продукт під назвою Koji Chunks стане першою в світі м’ясною альтернативою, що складається лише з одного компонента.  За рахунок спецій...

Стартап створив перший ростер, який обсмажує каву радіохвилями

Кошти підуть на комерціалізацію розробки на ринку Північної Америки. CoffeeTech відкриває нову еру в кавовій індустрії з оборотом в $300...

Японці створили прототип ПЕТ-пляшки з повністю рослинних матеріалів

Японська транснаціональна компанія Suntory представила прототип ПЕТ-пляшки з рослинних матеріалів для власного бренду Suntory Tennensui та європейського Orangina.«Рослинна пляшка»...

Wine Wall — автономний кіоск для продажу вина з роботом-сомел’є

Ідея проекту в тому, щоб запропонувати магазинам та ресторанам автономне рішення для продажу алкоголю.Рішення пропонується в трьох різних розмірах...

Виробник соків «Коник» та співзасновниця Young Business Club запускають виробництво крафтового сидру

Очікується, що продукт з'явиться на полицях мережі «Сільпо» до кінця квітня. У планах — експорт та завоювання до 80%...

Alviva Group виводить на ринок нову категорію хліба під брендом «Київхліб»

Продукцію з нової категорії виготовляють на підприємстві ТОВ «Український пекарний дім» у місті Біла Церква Київської області. Сума інвестицій...

У Food Market від Епіцентр продажі кулінарії зросли більш ніж на 50%

Мережа Food Market від «Епіцентр» — один із наймолодших продуктових ритейлерів України: напрямку ще немає й п’яти років. Станом...

Українська пивоварня отримала дві нагороди World Alcohol-Free Awards

Темне безалкогольне пиво Dark Non-alcohol (ABV 0,5%, IBU 13, Plato 7) отримало золоту медаль. Судді відзначили у ньому "аромати...

Може вас зацікавити

Екологічно чиста кава: як біотехнології змінюють виробництво

Екологічна свідомість стає дедалі важливішою, виробництво кави також піддається...

Роботи-магазини “за викликом” запрацюють у 2025-му. Всі покупки – через смартфон

Автономний магазин Haven буде доступний для роздрібних партнерів, починаючи...

Корона з сіна. Corona створила упаковку для пива з ячмінної соломи

Таким чином компанія AB InBev, яка володіє правами на...

Традиційні японські десерти разбавлять білком, який синтезують із повітря

У рамках співпраці з японським виробником харчових продуктів Ajinomoto...

Стартап отримав мільйон євро на харчову добавку, що рятує від перевтоми

Протеїни Ironic виробляються шляхом прецизійної ферментації та використовуються як...

Вибір редактора
В продовження теми