Виробництво крафтового пива росте — в гру вступають ринкові гіганти.

За 2023 рік виробництво крафтового пива зросло на 19%. Проте показники ще не досягли довоєнного рівня

Як зазначають аналітики компанії Pro-Consulting, рівень конкуренції на ринку крафтового пива є вищим за середній, з високим ризиком виходу нових гравців та сильною внутрішньогалузевою конкуренцією.

Основними каналами збуту є продаж в закладах громадського харчування та спеціалізовані магазини. Також, внаслідок пандемічних обмежень у 2020-21 рр. досить розвинувся канал збуту через онлайн магазин виробника та спеціалізовані онлайн магазини. Проте, частка таких покупок онлайн залишається незначною.

Деякі виробники обмежуються спеціалізованими магазинами, проте більшість має диверсифіковані канали збуту. Експерти зазначають загальну низьку представленість крафтового пива в мережевому ритейлі. Можливою причиною називають незацікавленість ритейлерів та невигідні умови співпраці для виробників.

Відзначимо, що один з лідерів пивного ринку компанія PJSC Carlsberg Ukraine навесні цього року відкрила локальну мініпивоварню Klepka на території музейно-культурного комплексу «Львіварня» у Львові, що спеціалізується на крафтових сортах В компанії зазначають, що пивоварня себе окупає і має позитивні відгуки від клієнтів.

Загалом обсяги виробництва пива в Україні зросли на 9% у 2023 році. А за 9 місяців 2024 року — на 5% порівняно з аналогічним періодом попереднього року, і становили 110 млн дал.

Серед викликів, з якими доводиться стикатися виробникам в Україні: скорочення попиту, зменшення чисельності населення, постійне зростання цін, проблеми з електроенергією та логістикою, дефіцит персоналу. 

За оцінками Pro-Consulting, частка споживання вітчизняного крафтового пива в Україні становить 3,3%, імпортного – 0,03%. Також опитування показало, що 60% споживачів є чоловіки у віці 25-44 роки, які мешкають у великих містах та мають середній рівень доходу.

До того ж переважна більшість споживачів (34%) обирає пиво за смаком та якістю, проте у порівнянні з іншими чинниками, на вибір доволі сильно впливає бренд пива (12%), Крім того, простежується певна залежність смакових уподобань від статі респондента. Жінки частіше обирають солодкуватий та фруктовий смак, а чоловіки – гірки та кислі сорти. За популярністю стилів лідирують класичне світле пиво та сорти в стилі IPA.

Експерти зазначають, що основними трендами на ринку Європи є зростання споживання безалкогольного пива та збільшення крафтового виробництва. В Україні основними тенденціями називають — відновлення виробництва, зростання E-commerce, збільшення продажів у фірмових магазинах, зростання виробництва безалкогольного,  безглютенового та органічного пива, зростання крафту.

«Вибір споживачів зміщується у бік альтернативних напоїв, з різними інгредієнтами, різними смаковими профілями. Споживачі прагнуть експериментувати, відкривати щось нове і незвичне, а також у контексті наслідування здорового способу життя обирають напої зі зниженим вмістом цукру або безалкогольні види пива. На цих інноваціях ми й плануємо сконцентруватися найближчим часом» — розповідають у компанії AB InBev Efes Ukraine.

Раніше ми писали, як сімейна пивоварня з великою історією запустила пиво із макаронів. А також як бренд компанії Nestlé створив пиво зі смаком легендарної піци.

Джерело

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Американці створили преміум-каву з конопель, що не втрачає канабідіол при заварюванні

КБР (канабідіол) — це натуральна неп’янка сполука, що міститься в коноплі та широко застосовується у медицині й функціональних продуктах...

Ізраїльська компанія найняла робота друкувати веганські 3D-бургери

Ізраїльська компанія використовуватиме цю технологію для виробництва м’ясних альтернатив на замовлення. У рамках партнерства з вітчизняною мережею гамбургерів BBB «шеф-кухар»...

Гігант харчового ринку вироблятиме моцарелу з молока мікробів

Угода допоможе New Culture збільшити виробництво казеїну без вмісту продуктів тваринного походження (казеїн — це білок, який надає сиру...

На кулінарній платформі Kittch, яку створили українці, можна готувати в AR-окулярах та замовляти продукти жестами

Розробники домовилися з всесвітньовідомим виробником процесорів Qualcomm про створення режиму доповненої реальності для користувачів.Тепер користувачі платформи можуть вчитися готувати...

Енергетик «Воля» від «Моршинська» запускає соціальну ініціативу на підтримку відновлення військових

Відтепер кожна гривня, отримана від продажу енергетика «Воля» зі смаком «Оригінальний», буде спрямована на відновлення українських захисників, які проходять...

ТМ «Яготинське» вперше презентує лінійку молочних шейків

Молочні шейки – це готове рішення для споживачів, які цінують якісні молочні продукти та шукають смачний перекус. Шейки створені...

Смарт-їжа: що це? Як технології впливають на наш раціон

Життя стає дедалі динамічнішим, а разом із ним змінюються й наші харчові звички. Якщо раніше приготувати вечерю означало витратити...

Найбільша торгівельна мережа в Канаді почала продавати українські продукти

У торонтському супермаркеті Loblaws з’явилася спеціальна полиця з українськими товарами. На ній представлені такі бренди, як «Наш сік», Yogoda,...

Може вас зацікавити

Без скарг та вихідних: розробник роботів з доставки їжі залучив $17 млн

Роботи Starship Technologies вже здійснили 1 млн доставок у...

Не “Наполеон”. Штучний інтелект Google створив рецепт торта, якого ще ніколи не було

В результаті вийшов «Cakie» — гібрид торта та печива. Рецепт...

Проект веганського яйця, яке виготовляється за допомогою штучного інтелекту, зібрав мільйони інвестицій

Компанія орієнтована на створення екологічно чистих і здорових харчових...

Користь та шкода ферментованих продуктів: пробіотики, домашня ферментація та їх вплив на здоров’я

Ферментовані продукти завжди були важливою частиною харчування різних культур....

Вибір редактора
В продовження теми