Стрес, ціни та блекаути змінили харчові звички половини українців – опитування

Майже половина українців (49%) говорять про зміну харчових звичок від початку повномасштабного вторгнення, йдеться у спеціальному опитуванні дослідницької компанії Gradus Research, проведеному до New Food Summit 2024. Особливо помітні зміни серед молоді віком 18-34 роки, де цей показник сягає 54%.

Ключовими факторами, що впливають на харчову поведінку українців, стали підвищення цін на продукти, тривалий стрес та наслідки ворожих атак. 

Найбільше впливає стрес — його зазначили 83% респондентів. Через емоційне виснаження майже половина українців харчуються нерегулярно (49%), вживають більше нездорової їжі (42%) або ж мають знижений апетит та пропускають приймання їжі (41%). Крім того, 19% учасників опитування зізналися, що стали частіше вживати алкоголь.

Ціни на продукти також відіграють значну роль: 64% респондентів обирають дешевші продукти, а 48% почали частіше готувати вдома. В умовах війни зростає потреба в економії на продуктах — особливо це відчутно серед старшої вікової групи (56+ років), де 77% респондентів скоротили свої витрати на харчування.

Через перебої з електроенергією та іншими комунальними послугами 59% українців віддають перевагу продуктам тривалого зберігання, а 50% частіше споживають холодну їжу. Третина респондентів забезпечила себе альтернативними джерелами електроживлення та засобами приготування їжі. І лише 34% розглядають можливість виїзду в разі тривалих блекаутів.

За словами соціологині та засновниці Gradus Research Євгенії Близнюк, життя у війні загартувало українських споживачів, які адаптуються до нових реалій, змінюючи свій режим харчування та побутові звички. 

Економія найбільше торкнулася кондитерських виробів (49%) та риби з морепродуктами (48%), тоді як базові продукти — такі як хліб, олія, борошно та овочі — залишаються в пріоритеті.

Нагадаємо, раніше NEWFOOD розповідав про ключові тенденції та виклики агріфуд-галузі у 2024 році.

Джерело

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Розумні упаковки: як технології змінюють підхід до зберігання продуктів

Що таке розумна упаковка? Розумна упаковка – це інноваційний тип пакування, що включає елементи технології для покращення якості та безпеки...

Стартап змінив гени бактерій, щоб отримати казеїн без тварин

Інноваційний продукт виготовлений із запатентованого бактеріального штаму шляхом точної ферментації. Він є генетично ідентичним молочному казеїну, але виготовляється без...

Українська пивоварня варить крафтові напої в колаборації з музикантами

“Після перемоги буде велике свято, на якому проллється багато пива. Ми дуже цього чекаємо і відкладаємо сорти на той...

Безос допоміг виробнику альтернативного молока на штучному інтелекті залучити $0,3 млрд

Раунд очолив Tiger Global. У ньому взяли участь Фонд зростання DFJ та ZOMA Lab. Приєдналися також Джек Дорсі, Джо...

Nestlé планує інвестувати 9,5 млрд грн у 2025 році в модернізацію бізнесу в Україні

Компанія Nestlé має намір у 2025 році вкласти 8 млрд грн у розвиток своєї комерційної діяльності в Україні, зокрема...

Енергетик «Воля» від «Моршинська» запускає соціальну ініціативу на підтримку відновлення військових

Відтепер кожна гривня, отримана від продажу енергетика «Воля» зі смаком «Оригінальний», буде спрямована на відновлення українських захисників, які проходять...

ТМ «Яготинське» вперше презентує лінійку молочних шейків

Молочні шейки – це готове рішення для споживачів, які цінують якісні молочні продукти та шукають смачний перекус. Шейки створені...

Смарт-їжа: що це? Як технології впливають на наш раціон

Життя стає дедалі динамічнішим, а разом із ним змінюються й наші харчові звички. Якщо раніше приготувати вечерю означало витратити...

Може вас зацікавити

Колишній топ-менеджер Kraft Heinz створив веганське вершкове морозиво із вівса

До нової категорії OATSIDE увійшов через рік після отримання...

Рослинну їжу перепаковують з пластику та маркують QR-кодами замість етикеток

Чому, пропонуючи більш екологічну альтернативу їжі, виробники настільки ж...

Nestlé готує новий веганський бургер з коноплі та фави

Sweet Earth Foods належить Nestlé, яка на тлі зростаючого...

Першовідкривач альтернативного м’яса створив яловичину четвертого покоління — із авокадо

Інноваційне рослинне м’ясо складається з олії авокадо, має знижений...

Вибір редактора
В продовження теми