Wakker Dier провела аналіз розвитку середніх цін на літр молока в супермаркетах Albert Heijn, Aldi, DekaMarkt, Dirk, Hoogvliet, Jumbo, Lidl, Plus та Vomar. Організація порівнювала ціни на коров’яче молоко (знежирене, напівжирне, цільне) та рослинне молоко (соєве, вівсяне, рисове та мигдальне).
Відповідно до результатів аналізу цін, в популярних супермаркетах Aldi та Lidl ціна на літр рослинного молока майже зрівнялася з ціною на літр коров’ячого молока, що допомагає споживачам робити кращий вибір, не опираючись на ціну.
Аналітики говорять, що на початку цього року ціна рослинного молока зросла через введення податку на вівсяне молоко. У Wakker Dier тоді забили на сполох, оскільки продажі рослинного молока впали на 7%.
У травні літр коров’ячого молока коштував у середньому на 91 цент дешевше, ніж рослинне молоко. Але зараз різниця стала меншою — 76 центів.
У деяких супермаркетах, однак, різниця у ціні залишається значною. Наприклад, у DekaMarkt різниця у ціні між літром коров’ячого та рослинного молока складає 1 євро, а в супермаркетах Dirk, Hoogvliet та Plus — відповідно 94, 98 та 96 центів.
За словами Колліна Моленаара з Wakker Dier, це робить вибір на користь рослинного молока менш привабливим, і ці супермаркети мають докладати більше зусиль для зміни ситуації.
Важливо зазначити, що конкурентна перевага коров’ячого молока в країні значною мірою зумовлена державною політикою. Ціна на коров’яче молоко штучно занижується завдяки субсидіям на сільське господарство, тоді як рослинне молоко стає дорожчим через податок у розмірі 26 центів на літр.
Однак, як зауважує Моленар, супермаркети мають можливість самостійно регулювати ціни на свою продукцію, і для цього не потрібна політична воля.
Нагадаємо, раніше естонський стартап створив перше у світі молоко із насіння соняшнику.