Переробка та  foodtech: як українські агрокомпанії адаптують бізнес до воєнних умов

На конференції Forbes AgriFood, яка пройшла 15 лютого, аграрії, чиновники та фінансисти поговорили про реалії в українській агрогалузі. Учасники одностайні — у нас свій шлях розвитку, але цьому заважають численні обмеження від зарегульованості до зруйнованої логістики. Які рішеннями існують та як вони впливають на плани на майбутнє — про це все читайте у нашому репортажі. 

З початку великої війни перед найбільшими агрокомпаніями та галуззю постала надскладна задача — відновити вітчизняний агроекспорт. Це є ключовим моментом для виживання АПК в Україні. 

Директор із торгівлі компанії «Нібулон» Володимир Славінський розповів, що увесь цей час гравці галузі шукали альтернативні шляхи експорту, щоб зберегти роботу компаній, робочі місця, а в країну надходив валютний виторг. 

Генеральний директор компанії ІМК Алекс Ліссітса, зазначив, одним із необхідних рішень для його компанії стало переосмислення багатьох вже звичних аспектів діяльності. Наприклад, компанія переглянула структуру посівних площ і, щоб повернути конкурентну спроможність, збільшила посіви кукурудзи. Це було зроблено саме у той момент, коли інші її посів зменшували, а натомість фокусувалися на посівах ріпаку, сої та соняшника. Таким крокам сприяла і політика найбільших банків України — торік компанія ІМК отримала кредит від ЄБРР. 

Міністр сільського господарства Микола Сольський зазначив, що державна політика має створювати умови для розвитку не тільки агробізнесу в цілому, але переробних компаній зокрема. На сьогодні частка ринку агропереробки складає 20% і ця цифра буде рости. Міністр вважає, що саме подвоєння частки агропереробних підприємств в галузі можна буде назвати успіхом такого трансформування.

До 2030 року попит на продукти переробки, на готову їжу збільшиться удвічі

Цьому буде сприяти й глобальний тренд  — до 2030 року попит на продукти переробки, на готову їжу збільшиться удвічі. І на це українським компаніям слід звернути особливу, каже міністр.

Міністр сільського господарства Микола Сольський
Міністр сільського господарства Микола Сольський

Співвласник і генеральний директор HD-group Борис Шестопалов розповів, що попри виклики, пов’язані з воєнним станом і частковою втратою активів, компанія продовжує здійснювати перехід на виробництво здорових продуктів. Ще одним кроком стане розвиток індустріального бізнесу. Стратегія HD-group полягає у тому, щоб стати лідером у виробництві харчових продуктів, які відповідають найсучаснішим світовим вимогам.

«Ми рухаємось далі, адже інноваційність в індустріальній компанії, якій понад 20 років, це перетворення відділів у незалежні департаменти та кластери. Інновації — це технології збільшення терміну зберігання продукції, фокус на здорові продукти тощо», — каже Борис Шестопалов. 

Співвласник і генеральний директор HD-group Борис Шестопалов
Співвласник і генеральний директор HD-group Борис Шестопалов

Спікер від HD-group додав, що його компанія під інноваційним продуктом розуміє традиційний продукт, в який додані високі технології, наприклад сучасне пакування. Окрім того, одним з основних критеріїв інноваційного продукту має бути також його смак.

Одним з основних критеріїв інноваційного продукту має бути також його смак

«Для нас надзвичайно важливо, щоб всі наші продукти пройшли первинні тестування його смаку, що гарантуватимуть його успішний вихід на ринок, його експортні можливості, адже експорт для нас є пріоритетом. Для нас також важливий і внутрішній ринок, однак більше уваги при розробці продуктів ми приділяємо саме тим, які мають експортний потенціал», — розповів Шестопалов. 

Запуск кожного нового продукту це час і гроші, тому треба розробляти умовну дорожню карту для його запуску

У HD-group вважають, що неможливо створювати нові продукти, якщо вони виробляються в межах базових виробництв. Це дві принципово різні задачі — створення операційних планів та створення нових продуктів. Поєднати ці два процеси неможливо, адже у цих завдань різні KPI тощо. 

Це дві принципово різні задачі — створення операційних планів та створення нових продуктів

Він резюмував, що задля уникнення помилок у веденні бізнесу потрібна поступове прийняття рішень і активна співпраця з колективом. За словами Бориса Шестопалова, маса технологій використовується індустріальним бізнесом, але простих рішень не буває. «Світ змінюється як і споживацькі уподобання, тому, ті продукти, які ще вчора вважались продуктами кінцевого споживання, в новій парадигмі стануть просто напівфабрикатом», — каже він.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

На експорт інноваційної їжі можна отримати майже 2 млн грн гранту

За умовами програми, EU4Business відбере 12 бізнесів, які отримають 40 тис. євро (приблизно 1,7 млн грн) на просування власної...

Перший у світі справжній мед без бджіл з’явиться на полицях магазинів до кінця року

Вперше продукт презентували на приватній дегустації в Сан-Франциско, в якій взяли участь понад сотня інвесторів та члени спільноти з...

Ізраїльський стартап створив перше у світі рослинне філе лосося, яке копіює справжню рибу

Це стало результатом запатентованої унікальної технології виробництва Згодом філе можна буде виробляти у великих масштабах та за низькою вартістю для...

Nestle будує центр за $52 млн для доставки готових страв

Новий розподільчий центр працевлаштує 665 робітників. Будівнитцво обійдеться компанії в $52 млн Компанія оголосила про проект в Атланті через чотири місяці...

Рік із Glovo: що і як замовляли користувачі у 2024 році 

У грудні 2024 року глобальний Glovo перетнув позначку в 1 мільярд замовлень з моменту заснування компанії майже 10 років...

Кока-Кола дарує 1,5 млн пляшок напою сім’ям, що опинилися в складних ситуаціях

Ініціатива спрямована на підтримку родин, що опинились у складних життєвих обставинах, багатодітних сімей, внутрішньо переміщених осіб, людей похилого віку,...

Які заклади харчування в Україні заробили найбільше і як змінилася галузь?

Аналітики YC.Market дослідили динаміку в сегменті ресторанних послуг в Україні та з’ясували, що чистий дохід ресторанного бізнесу в Україні...

«Молочний альянс» та Українська молочна компанія спільно з БФ «Управляй Майбутнім» передали молочну продукцію польовому госпіталю

Група компаній «Молочний альянс», Українська молочна компанія та БФ «Управляй Майбутнім» об'єднали зусилля для підтримки українських захисників, які перебувають на лікуванні у Головному...

Може вас зацікавити

Найбільше агентство з сертифікації кошерності визнало лабораторне м’ясо

Це стало першою та ключовою точкою дотику релігійних дієтичних...

Почалися тести недорогого робота, який друкує персоналізовані торти

Нова машина Cake Writer дозволить споживачам створювати власне повідомлення...

Виробник першого рослинного м’яса на грилі запропонував веганам реалістичні реберця

Кожен шматок нової версії рослинної яловичини є більш пласким...

Акції Beyond Meat злетіли на 39% після оголошення про співпрацю з PepsiCo

Дві компанії об’єднуються заради створення спільного підприємства, яке займатиметься...

Сегмент рослинної риби схожий на дикий захід: на що стартапи отримують інвестиції у 2022 році

Ці цифри враховують усі інвестиції в компанії, що займаються...

Вибір редактора
В продовження теми