Переробка та  foodtech: як українські агрокомпанії адаптують бізнес до воєнних умов

На конференції Forbes AgriFood, яка пройшла 15 лютого, аграрії, чиновники та фінансисти поговорили про реалії в українській агрогалузі. Учасники одностайні — у нас свій шлях розвитку, але цьому заважають численні обмеження від зарегульованості до зруйнованої логістики. Які рішеннями існують та як вони впливають на плани на майбутнє — про це все читайте у нашому репортажі. 

З початку великої війни перед найбільшими агрокомпаніями та галуззю постала надскладна задача — відновити вітчизняний агроекспорт. Це є ключовим моментом для виживання АПК в Україні. 

Директор із торгівлі компанії «Нібулон» Володимир Славінський розповів, що увесь цей час гравці галузі шукали альтернативні шляхи експорту, щоб зберегти роботу компаній, робочі місця, а в країну надходив валютний виторг. 

Генеральний директор компанії ІМК Алекс Ліссітса, зазначив, одним із необхідних рішень для його компанії стало переосмислення багатьох вже звичних аспектів діяльності. Наприклад, компанія переглянула структуру посівних площ і, щоб повернути конкурентну спроможність, збільшила посіви кукурудзи. Це було зроблено саме у той момент, коли інші її посів зменшували, а натомість фокусувалися на посівах ріпаку, сої та соняшника. Таким крокам сприяла і політика найбільших банків України — торік компанія ІМК отримала кредит від ЄБРР. 

Міністр сільського господарства Микола Сольський зазначив, що державна політика має створювати умови для розвитку не тільки агробізнесу в цілому, але переробних компаній зокрема. На сьогодні частка ринку агропереробки складає 20% і ця цифра буде рости. Міністр вважає, що саме подвоєння частки агропереробних підприємств в галузі можна буде назвати успіхом такого трансформування.

До 2030 року попит на продукти переробки, на готову їжу збільшиться удвічі

Цьому буде сприяти й глобальний тренд  — до 2030 року попит на продукти переробки, на готову їжу збільшиться удвічі. І на це українським компаніям слід звернути особливу, каже міністр.

Міністр сільського господарства Микола Сольський
Міністр сільського господарства Микола Сольський

Співвласник і генеральний директор HD-group Борис Шестопалов розповів, що попри виклики, пов’язані з воєнним станом і частковою втратою активів, компанія продовжує здійснювати перехід на виробництво здорових продуктів. Ще одним кроком стане розвиток індустріального бізнесу. Стратегія HD-group полягає у тому, щоб стати лідером у виробництві харчових продуктів, які відповідають найсучаснішим світовим вимогам.

«Ми рухаємось далі, адже інноваційність в індустріальній компанії, якій понад 20 років, це перетворення відділів у незалежні департаменти та кластери. Інновації — це технології збільшення терміну зберігання продукції, фокус на здорові продукти тощо», — каже Борис Шестопалов. 

Співвласник і генеральний директор HD-group Борис Шестопалов
Співвласник і генеральний директор HD-group Борис Шестопалов

Спікер від HD-group додав, що його компанія під інноваційним продуктом розуміє традиційний продукт, в який додані високі технології, наприклад сучасне пакування. Окрім того, одним з основних критеріїв інноваційного продукту має бути також його смак.

Одним з основних критеріїв інноваційного продукту має бути також його смак

«Для нас надзвичайно важливо, щоб всі наші продукти пройшли первинні тестування його смаку, що гарантуватимуть його успішний вихід на ринок, його експортні можливості, адже експорт для нас є пріоритетом. Для нас також важливий і внутрішній ринок, однак більше уваги при розробці продуктів ми приділяємо саме тим, які мають експортний потенціал», — розповів Шестопалов. 

Запуск кожного нового продукту це час і гроші, тому треба розробляти умовну дорожню карту для його запуску

У HD-group вважають, що неможливо створювати нові продукти, якщо вони виробляються в межах базових виробництв. Це дві принципово різні задачі — створення операційних планів та створення нових продуктів. Поєднати ці два процеси неможливо, адже у цих завдань різні KPI тощо. 

Це дві принципово різні задачі — створення операційних планів та створення нових продуктів

Він резюмував, що задля уникнення помилок у веденні бізнесу потрібна поступове прийняття рішень і активна співпраця з колективом. За словами Бориса Шестопалова, маса технологій використовується індустріальним бізнесом, але простих рішень не буває. «Світ змінюється як і споживацькі уподобання, тому, ті продукти, які ще вчора вважались продуктами кінцевого споживання, в новій парадигмі стануть просто напівфабрикатом», — каже він.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Львівська ферма створює із молока буйволів вишуканий сир без лактози

Буйволиний сир з трюфелем виробник радить смакувати з келихом червоного вина, додавати в ризотто, пасту або відрізати шматок до...

Уже в продажу: Рослинне м’ясо Beyond Meat в мережі супермаркетів «Сільпо»

Beyond Meat називають справжньою їжею майбутнього, адже всі продукти компанії на 100% складаються з рослин, не містять глютену, сої,...

Спортсмени підсіли на коров’яче молозиво: продажі зростатимуть на 6% щороку

Такі припущення у ході свого дослідження висунула група аналітиків Transparency Market Research (TMR).Молозиво великої рогатої худоби набуває популярності у...

Онлайн-продажі продуктів харчування в США за рік виросли вчетверо

Згідно з дослідженням загальна сума замовлень на сьогоднішній день складає більше $ 8 млрд на місяць, в той час...

Як змінився ресторанний ринок України у 2024 році — дослідження

Виторг закладів громадського харчування України у 2024 році зріс на 10% у порівнянні з 2023 роком, середній чек —...

«Чорноморка» запускає автомати для продажу устриць

У січні в столичному ТРЦ Respublika Park відкриється новий ресторан «Чорноморка» з новою послугою — автоматом з устрицями.У компанії...

Співвласник «Галі Балуваної» запустив перший Multicook з фастфудом MultiBar у Лос-Анджелесі

Володимир Матвійчук, співвласник мережі магазинів заморожених страв «Галя Балувана» запустив перший Multicook з фастфудом MultiBar у Лос-Анджелесі. Про це...

Дослідження: ринок кормів для домашніх тварин відновився і зростає

Глобальне зростання pet foodСвітовий ринок кормів для домашніх тварин швидко зростає. За оцінками Mordor Intelligence, у 2024 році його...

Може вас зацікавити

Інвестори вклали $5 млн у виробництво котлет із плодів хлібного дерева

Компанія, яка спеціалізується на виробництві м'ясних альтернатив на основі...

Мільйон літрів молока без корів — німці будують гігантський завод

Головна мета проєкту — зробити культивоване молоко доступним за...

Виробник грудного молока створив за гроші Coca-Cola перший у світі клітинний йогурт

Цього разу Wilk представила перший у світі йогурт, виготовлений...

Голландський стартап отримав $35 млн на пельмені з лабораторної свинини

Загальна сума фінансування компанії сягнула $95 млн Оголошення з’явилося через...

Вибір редактора
В продовження теми