Скоріше, ці два напрямки існуватимуть поруч, вважає Дідьє Тубіа, засновник та генеральний директор Aleph Farms – піонера на ринку лабораторного м’яса.
“Коли ми починали, культивоване м’ясо було цілком теоретичним. Це звучало як наукова фантастика”, – говорить він.

Зараз у просторі культивованого м’яса чотири-п’ять лідерів, включно з Aleph Farms, які уже розробили масштабовані процеси, виконали велику роботу зі зниження витрат і вже побудували об’єкти, де вони можуть вирощувати м’ясо на комерційному рівні та відповідати всім нормативним вимогам.
“Дивлячись на 5 років назад, ми можемо оцінити досягнутий прогрес як феноменальний”, – вважає Тубіа
Наступними важливими задачами він називає масштабування виробництва та доведення продукту до очікувань споживачів. Адже компанії-виробники пропонують, приміром, не точну копію існуючої яловичини, а абсолютно новий продукт у цій категорії.
Сфера культивування м’яса не має на меті повністю знищити тваринництво, скоріше пропонує інноваційний технологічний процес, який зменшить обсяги забою тварин.
Тварини відіграють важливу роль у відновленні ґрунтів і в органічному землеробстві, і часто асоціюються в сільській місцевості чи на Глобальному Півдні з соціальною та економічною цінністю. Приміром, в Африці на дрібних фермах корови відіграють важливу соціальну та економічну роль для багатьох сімей. Це потрібно поважати, говорить засновник Aleph Farms.
“Я вважаю, що культивоване м’ясо на комерційному ринку має бути додатковим сегментом і стимулювати перехід до менших затрат праці, менших витрат ресурсів і кращого управління. Під цим кутом зору культивоване м’ясо не обов’язково несе загрозу традиційному виробництву, а радше пропонує додатковий вибір їжі”, – підсумував він.
Нагадаємо, раніше Aleph Farms залучила $105 млн інвестицій на створення лабораторних стейків.