Усі ми чули слово “крафтовий” – це може відноситися як до продуктів харчування, напоїв (крафтове пиво, наприклад, або крафтова випічка), так і до речей (крафтові пакети, крафтовий посуд та ін.). Так що ж це слово означає, якщо його можна використовувати відносно багатьох найменувань?
Що таке крафт?
Нескладно здогадатися, що “крафт” – це англійське “craft”. Воно має багато значень, але ті, що належать до теми, це іменники “ремесло”, “майстерність”, “промисел”, дієслова “створити”, “створювати”, “напрацювати” та прикметник “ремеслений”. Всі ці слова наводять на думку про майстерно зроблене, авторське. Так і є: крафтове – це щось, що створене в невеликій кількості за індивідуальною технологією, і, відповідно, має вищу якість в порівнянні з серійним.
Чому варто обирати крафтові продукти
Якість
Коли ми чуємо “авторське”, то асоціюємо це з чимось якіснішим. Це те, що вирізняє крафт від масового. Це не значить, що продукти, які випускаються масово, не якісні, але невеликі партії, як одна з ознак крафту, дозволяють забезпечити більш ретельний контроль над процесом виробництва. І, як правило, цим займається конкретний виробник, бренд, який цінує власну репутацію.
Природний смак
Якщо ми говоримо про крафтову їжу чи напої, то в виробництві крафту не використовуються (або майже не використовуються) штучні консерванти, барвники, підсилювачі смаку та інша харчова хімія. Все це працює на збереження природності смаку.
Обмежена кількість
Коли ви вживаєте крафтовий продукт, то це значить, що ви маєте доступ до чогось ексклюзивного, оригінального. До чогось, що створене в невеликій кількості, і до чого є доступ у невеликої кількості споживачів.
Оригінальна подача
Поціновувачі всього натурального звертають увагу не лише на склад продукту, а й на те, як він подається. Просте паперове пакування, яскраві етикетки, скляна або хендмейд тара, вишукане оформлення – усе це є невіддільної складовою крафта, і, очевидно, такий підхід подобається покупцю.
Доступна ціна
Як не дивно, але крафтова продукція не є занадто дорогою у порівнянні зі звичайною. Так, вона дещо дорожча, та все ж зверніть увагу на якісніші інгредієнти та спосіб виробництва – і тоді вартість продукту стає виправданою. Та й виробникам немає сенсу ставити захмарні ціни, адже крафт, як правило, не потребує численного штату на виробництві, закупівель великої кількості імпортної сировини, складної логістики.
Клієнтоорієнтованість
Виробники крафту ставлять за мету сподобатися споживачу, отримати постійного покупця. Тому для крафтових товарів характерний індивідуальний підхід, сервіс високого рівня – усе, щоб ви залишилися задоволеними.
Висновок
Крафт давно вже вийшов за межі пивоваріння (пиво – один із найперших крафтових продуктів у світі), і зараз з’являється все більше крафтових пекарень, сироварень, кондитерських, ковбасних мінізаводів та багато іншого. Усе це дозволяє насолоджуватися природнім смаком продуктів, таким, яким він був до індустріалізації та масового виробництва. В Україні цей напрямок тільки розвивається, але є оптимістичні тенденції, які дозволяють з упевненістю говорити, що крафт займе своє місце в споживчому кошику українця.