За цей час Mosa Meat розпочала будівництво гігантського заводу промислового виробництва поблизу пілотного заводу у Маастрихті, а дві країни – Сінгапур та США – дозволили продавати вирощене альтернативним способом м’ясо на своєму ринку.
За даними Good Food Institute (GFI) у світі над розробкою клітинного м’яса працює 150 компаній, близько 50 з них – розташовані у Європі. Лідерами ринку є GOOD Meat і UPSIDE Foods, які зуміли комерціалізувати свій продукт та вийти на ринок.
«Зараз у галузі домінують стартапи, які є рушійною силою інновацій, але в міру того, як цей сектор розвивається, ми очікуємо збільшення кількості партнерств між стартапами та великими гравцями харчової промисловості. Наприклад, ми бачимо, як Aleph Farms співпрацює з Migros, щоб отримати дозвіл регуляторів у Швейцарії», – говорить Карлотта Лукас, старший менеджер із корпоративних залучень міжнародної некомерційної організації GFI.
На її погляд, різноманітність компаній сигналізує про “здоровий” розвиток ринку. При цьому досягти демократизації інноваційного продукту допоможуть зусилля держав та державні інвестиції.
Дослідження GFI виявило, що культивоване м’ясо, вироблене з використанням відновлюваної енергії, може зменшити викиди СО2 до 92%, зменшити забруднення повітря до 94% і використовувати до 90% менше землі порівняно з вирощуванням корів на м’ясо.
До того ж за 10 років розвитку галузі суттєво скоротилася собівартість отримання альтернативного м’яса. Виготовлення першого гамбургера обійшлося у 250 тис. євро, зараз шашлик з культивованої курки коштує в Сінгапурі $14.