Українці випікають енергетичне печиво для ЗСУ — унікальному рецепту більше століття

Крафтова пекарня “Витач” (с. Витач Київської області) випікає на дровах енергетичне печиво за старовинною рецептурою та хліб.

Таке печиво виготовляли в Австралії та Новій Зеландії під час Першої світової війни, розповідають засновники.

Смаколик може зберігатися свіжим 8 місяців, цьому рецепту – 100 років

“Печиво тривалого зберігання містить багато вершкового масла, воно солодке, але від нього не хочеться пити. А ще воно не кришиться. Наше енергетичне печиво хлопці беруть із собою у розвідку”, — ділиться Олександр Собко, який відкрив пекарню у перші дні повномасштабного вторгнення.

Разом з дружиною Вікторією він почав випікати хліб на третій день війни, щоб нагодувати військових та нужденних.

Пекарня

Перші два місяці з молодою командою пекарів з Києва вони пекли хліб безкоштовно. Роздавали місцевим жителям, військовим, передавали у шпиталі.  Пізніше організували доставку в деокуповані Бородянку та Бучу, на Харківщину та Чернігівщину.

Зараз пекарня працює як бізнес, а засновники продовжують волонтерити.

Щодня “Витач” у печі на дровах випікає 300 буханців. Тісто створюють за допомогою технології тривалої ферментації протягом 18-48 годин.

Чимало часу у виробничому процесі зайняв прогрів печей. Кожна піч важить близько 20 тонн, прогрівати їх треба повільно, спалюючи по 10-15 кг дров на день. 

Печі будували 5 місяців. Таких в Україні більше немає

Експеримент був дорогий і ризикований, і якби не війна, виробництво запустилось би пізніше. 

Олександр згадує, що до початку війни вісім днів прогрівав першу піч, і встиг нагріти її до 150-160 градусів. Для випікання хліба потрібно 280-300 градусів. Але поспішати теж не можна, адже від швидкого нагріву піч може тріснути.

Суму інвестицій в печі засновник не називає, проте говорить, що кожна коштує як автомобіль бізнес-класу. Зараз печей дві.

Зараз тут випікають різний хліб з травами та насінням, на який наносять трипільські орнаменти. 70% продукції продаються відразу з печі. 

Нагадаємо, українська пекарня “Жицень” створює чорний хліб з чорнилами каракатиці.

Джерела: Витач, Дім, Економічна правда

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Чіповані: 92% відвідувачів ресторанів після вакцинації продовжать замовляти їжу онлайн

Про це свідчать результати дослідження, опубліковані виданням Delivering On Restaurant Rewards у співпраці з компанією Paytronix.Для відстеження впливу віку...

Рис із цинком та боби з залізом — удосконалені продукти допоможуть вижити людству

«Дефіцит цинку є серйозною проблемою для здоров’я в усьому світі, особливо в країнах, що розвиваються. Основним наслідком є уповільнений...

Зри в корінь. Українці створили сканер продуктів на наявність шкідливих добавок

За допомогою камери користувач сканує штрихкод, система знаходить товар в базі даних, показує склад і оцінює загальну користь або...

Найбільший виробник шоколаду запустив відразу кілька рослинних морепродуктів

Продукти будуть доступні до замовлення через Інтернет та в магазинах у європейських країнах, включаючи Німеччину, Іспанію, Італію, Австрію, Польщу,...

Nestlé планує інвестувати 9,5 млрд грн у 2025 році в модернізацію бізнесу в Україні

Компанія Nestlé має намір у 2025 році вкласти 8 млрд грн у розвиток своєї комерційної діяльності в Україні, зокрема...

Енергетик «Воля» від «Моршинська» запускає соціальну ініціативу на підтримку відновлення військових

Відтепер кожна гривня, отримана від продажу енергетика «Воля» зі смаком «Оригінальний», буде спрямована на відновлення українських захисників, які проходять...

ТМ «Яготинське» вперше презентує лінійку молочних шейків

Молочні шейки – це готове рішення для споживачів, які цінують якісні молочні продукти та шукають смачний перекус. Шейки створені...

Смарт-їжа: що це? Як технології впливають на наш раціон

Життя стає дедалі динамічнішим, а разом із ним змінюються й наші харчові звички. Якщо раніше приготувати вечерю означало витратити...

Може вас зацікавити

Роздери горлянку! Вінницька компанія робить надгострі соуси з провокативними назвами

В асортименті українського виробника — ферментовані соуси з провокаційними...

Інвестиції у м’ясо із пробірки сягнули мільярда доларів: скільки компаній його вирощує

Як свідчить останнє дослідження ResearchAndMarkets, кількість стартапів у цьому...

Чи є майбутнє в їжі майбутнього? Про перспективи функціональної та корисної їжі в Україні

Через повномасштабну війну сегмент корисної їжі та напоїв в...

Після окупації українці створили експериментальний кизиловий соус до сиру та кизилове вино

Нове виробництво включає цех виготовлення  плодово-ягідної продукції площею 200...

Вибір редактора
В продовження теми