Українці випікають енергетичне печиво для ЗСУ — унікальному рецепту більше століття

Крафтова пекарня “Витач” (с. Витач Київської області) випікає на дровах енергетичне печиво за старовинною рецептурою та хліб.

Таке печиво виготовляли в Австралії та Новій Зеландії під час Першої світової війни, розповідають засновники.

Смаколик може зберігатися свіжим 8 місяців, цьому рецепту – 100 років

“Печиво тривалого зберігання містить багато вершкового масла, воно солодке, але від нього не хочеться пити. А ще воно не кришиться. Наше енергетичне печиво хлопці беруть із собою у розвідку”, — ділиться Олександр Собко, який відкрив пекарню у перші дні повномасштабного вторгнення.

Разом з дружиною Вікторією він почав випікати хліб на третій день війни, щоб нагодувати військових та нужденних.

Пекарня

Перші два місяці з молодою командою пекарів з Києва вони пекли хліб безкоштовно. Роздавали місцевим жителям, військовим, передавали у шпиталі.  Пізніше організували доставку в деокуповані Бородянку та Бучу, на Харківщину та Чернігівщину.

Зараз пекарня працює як бізнес, а засновники продовжують волонтерити.

Щодня “Витач” у печі на дровах випікає 300 буханців. Тісто створюють за допомогою технології тривалої ферментації протягом 18-48 годин.

Чимало часу у виробничому процесі зайняв прогрів печей. Кожна піч важить близько 20 тонн, прогрівати їх треба повільно, спалюючи по 10-15 кг дров на день. 

Печі будували 5 місяців. Таких в Україні більше немає

Експеримент був дорогий і ризикований, і якби не війна, виробництво запустилось би пізніше. 

Олександр згадує, що до початку війни вісім днів прогрівав першу піч, і встиг нагріти її до 150-160 градусів. Для випікання хліба потрібно 280-300 градусів. Але поспішати теж не можна, адже від швидкого нагріву піч може тріснути.

Суму інвестицій в печі засновник не називає, проте говорить, що кожна коштує як автомобіль бізнес-класу. Зараз печей дві.

Зараз тут випікають різний хліб з травами та насінням, на який наносять трипільські орнаменти. 70% продукції продаються відразу з печі. 

Нагадаємо, українська пекарня “Жицень” створює чорний хліб з чорнилами каракатиці.

Джерела: Витач, Дім, Економічна правда

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Рослинне м’ясо роблять для м’ясоїдів. Хто насправді споживає цей продукт?

Основними споживачами рослинного м’яса та молока є не вегани чи вегетаріанці, як прийнято вважати, а саме всеїдні та флекситаріани...

Кейтеринговий гігант запускає робота для друку рослинних гамбургерів

Розгортання робота шеф-кухаря SavorEat знаменує собою перше впровадження технології 3D-друку ізраїльської компанії в США.SavorEat, яка стала публічною на Тель-Авівській...

Багет без багів. Французька компанія представила мультиволоконний хліб

Над продуктом науково-дослідна група почала працювати у 2016 році разом з Жоелем Доре, експертом з мікробіотехніки Національного інституту агрономічних...

Гейтс та Безос запускають йогурти із вулканічних грибків

Це третя лінійка продуктів компанії, яка ввійшла у список найкращих у бізнесі за версією журналу Inc. у 2023 році....

Лієв Шрайбер та Євген Гудзь спекли великодній хліб із борошна з розмінованого поля

Пшеницю, з якої була виготовлена ​​ця паска, зберіг фермер із північної частини області, що потерпала від постійних обстрілів. Вироблене...

Виробник соків «Коник» та співзасновниця Young Business Club запускають виробництво крафтового сидру

Очікується, що продукт з'явиться на полицях мережі «Сільпо» до кінця квітня. У планах — експорт та завоювання до 80%...

Alviva Group виводить на ринок нову категорію хліба під брендом «Київхліб»

Продукцію з нової категорії виготовляють на підприємстві ТОВ «Український пекарний дім» у місті Біла Церква Київської області. Сума інвестицій...

У Food Market від Епіцентр продажі кулінарії зросли більш ніж на 50%

Мережа Food Market від «Епіцентр» — один із наймолодших продуктових ритейлерів України: напрямку ще немає й п’яти років. Станом...

Може вас зацікавити

Смачна колаборація: «Яготинський» айран в мережі Döner Маркет

Співпрацю двох брендів, чиї автентичні продукти чудово доповнюють один...

Попкорн, вирощений на мікробному азоті: «кліматичні» закуски завойовують Amazon

Сьогодні сільськогосподарська спільнота використовує понад 100 млн тонн синтетичних...

Технології приготування їжі: інновації, які змінюють підхід до кулінарії

Кулінарія переживає справжню революцію завдяки стрімкому розвитку технологій приготування...

Астронавт відкрив у канадських преріях найбільший завод з виробництва горохового протеїну

Церемонія офіційного відкриття пройшла онлайн — її провів відомий...

«Ми почали процес перетворення з ремісників на foodtech-компанію». Дмитро Борисов про тренди у ресторанному бізнесі.

Коронавірусна криза переформатувала ресторанний бізнес. Нові сервіси, формати, технологічні...

Вибір редактора
В продовження теми