Фудтех України 2022: тренди, інвестори, новинки, стартапи, компанії

Фудтех (foodtech) – це виробництво, приготування та доставка їжі з використанням IT-рішень, наприклад, мобільних додатків. Наразі foodtech-стартапи — це одна з найперспективніших галузей інвестицій.

За оцінкою Pitchbook, сервіси та технології «навколо їжі» залучають інвестиції понад 1 мільярду доларів щорічно. Фудтех України постійно зростає, і немає жодних передумов для того, щоб це зростання зупинилося. Навпаки, очікується прихід великих гравців, які активно розвиватимуть галузь.

Тренди фудтех

В 2022 році експерти прогнозують зростання кількості сервісів з підпискою на їжу та набори продуктів з рецептами приготування, а також b2b-напрямів – сервісів із постачання ресторанів продуктами. Ось foodtech тренди, які розвиватимуться у 2022 році:

  1. Використання big data. Наприклад, для прогнозування вдалого місця для відкриття кухні, отримання відомостей про попит та пропозицію у конкретних районах. На Заході популярні кухні без столів, які працюють лише на доставку — вартість їхнього відкриття набагато нижча.
  2. Різноманітність їжі у спальних районах. Зараз тут можна замовити лише піцу та суші – асортимент звужується через відсутність ресторанів у віддалених від центру районах. Сервіси створюватимуть можливість замовляти у спальних районах ту їжу, якої зараз там немає, але не за рахунок доставки з центру, а за рахунок появи цих ресторанів у спальних районах.
  3. Доставка збільшить присутність сервісів у регіонах. Нас чекає активне формування регіональних ринків з огляду на локальні особливості, коли послуги доставки їжі почнуть вкладатися у розвиток. Foodtech компанії мають подолати багато локальних бар’єрів — таких, як замовлення їжі тільки у свята і так далі.
  4. Люди будуть готувати рідше. Зростання пропозицій у сфері доставки призведе до появи доступної домашньої їжі для замовлення, до якої всі звикли: котлети, супи, смажена картопля, плов, салати. В результаті люди почнуть готувати рідше, а частіше замовляти їжу додому та витрачати час на саморозвиток чи близьких. Ще одна цікава особливість: швидкість доставки для користувачів менш важлива, ніж точність. Різниця між 45 і 60 хвилинами не така істотна, головне — доставити вчасно.
  5. Доставка не лише з ресторанів. Компанії почнуть доставляти продукти не лише з магазинів, а й з ринків. Крім того, можуть бути цікаві варіанти комбінування сервісу доставки їжі з іншими. Наприклад, замовлення продуктового кошика на тиждень і клінінгових послуг, або щось подібне до консьєрж-служби, коли водій таксі забрав вашу вечерю перед тим, як забрати вас.

Куди вкладають гроші foodtech-інвестори?

Згідно зі звітом Five Season Venture та dealroom.co обсяг венчурних інвестицій у foodtech у світі виріс практично в 5 разів: з €3,08 млд у 2014 році до €14,3 млд у 2018. Зараз ця тенденція лише набирає обертів. Один з найбільш перспективних напрямків для інвестицій – онлайн-доставка товарів. Близько 60 відсотків обсягу інвестицій у світовий фудтех припадає на онлайн-доставку їжі з магазинів та ресторанів.

Окрім цього, західні конструктори рухаються у бік розробки пропозицій для певних груп споживачів: веганів, людей з непереносимістю глютена, прибічників органічного харчування тощо. Найбільший світовий сервіс доставки meal kits (наборів продуктів) – німецький HelloFresh, що оцінюється в €2,6 млд, придбав конструктор органічної та безглютенової їжі Grean Chef.

Ще одна новинка foodtech – сервіси рекомендацій із власними онлайн-супермаркетами. Серед успішних прикладів – датський сервіс Vivino, найбільш завантажуваний у світі винний додаток і найбільший винний онлайн-супермаркет: в 2018 компанія залучила інвестиції в обсязі $20 млн.

Фудтех України

Один з найуспішніших foodtech-стартапів в Україні – Choice QR, який на початку 2021 року запустили Алекс Ільяш та Володимир Оляніцький. Спочатку він спеціалізувався на замовленні без офіціанта, але згодом сконцентрувався саме на онлайн-меню по QR-коду, оплаті замовлення через QR та готових сайтах з організації доставки закладів.

Основний продукт Choice – онлайн-меню. Фаундери зробили ставку на простоту та швидкість оформлення – замовник залишає заявку на платформі, рішення для нього роблять під ключ. Зараз у стартапу чотири тарифні плани – чим дорожче, тим більше функцій. Найпростіший, тільки з QR-меню, коштує $12 на місяць. Можливості для створення такого стартапу дала пандемія, адже раніше ринок не був готовий до таких змін.

Ще один український фудтех-стартап bafood запускає програму, в якій зібрано всі “кухні” бренду, представлені в його “віртуальних ресторанах”: домашня їжа, паназіатські страви та стріт-фуд. Сервіс обіцяє доставку за 30 хвилин та службу підтримки у месенджерах.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Раби баобаба: винайшли спортивний напій з додаванням плодів африканського дерева

Британський бренд Tribal Sports Nutrition вивів на ринок новий вид енергетичного смузі з плодів баобаба. Тепер це стало частиною...

Швейцарський гігант Migros варить рослинні яйця з сої. Їх продаватимуть уже в листопаді

Це останнє доповнення до рослинної лінійки V-Love. Яйце під назвою The Boiled виготовлене з соєвого білка і буде доступне в...

Американці випустили «протеїнову каву» у стіках — одна кава замінює яйце

Продукція Ultimate Paleo Protein виготовляється з гіпоалергенного та високоефективного порошку яловичого білка, котрий чудово засвоюється та є прекрасною альтернативою...

Сторічний бренд створив курятину в порошку, яка за хвилину перетворюється на м’ясо

Нова лінійка продуктів включає Plant-Based Chick’n, виготовлений лише з одного інгредієнта — конопляного протеїну.Продукт від TerraMeat є зручним для...

Понад 1600 малозабезпечених літніх людей у Києві отримали продуктові набори за підтримки Corteva Agriscience та GlobalGiving

Завдяки цьому гранту було закуплено продуктові набори, які в зимовий період напередодні новорічних свят передали понад 1600 літнім киянам,...

Nestlé планує інвестувати 9,5 млрд грн у 2025 році в модернізацію бізнесу в Україні

Компанія Nestlé має намір у 2025 році вкласти 8 млрд грн у розвиток своєї комерційної діяльності в Україні, зокрема...

Енергетик «Воля» від «Моршинська» запускає соціальну ініціативу на підтримку відновлення військових

Відтепер кожна гривня, отримана від продажу енергетика «Воля» зі смаком «Оригінальний», буде спрямована на відновлення українських захисників, які проходять...

ТМ «Яготинське» вперше презентує лінійку молочних шейків

Молочні шейки – це готове рішення для споживачів, які цінують якісні молочні продукти та шукають смачний перекус. Шейки створені...

Може вас зацікавити

Виробники їжі можуть отримати до 1 млн грн на зменшення викидів вуглецю

У межах проєкту «Power Up!» бізнеси, що постраждали внаслідок...

Каліфорнійці створять середовище з біомолекул для вирощування дешевого м’яса

Цей крок має на меті значно знизити витрати на...

Данина Danonу. Гігант придбав компанію, яка започаткувала рух у сфері рослинної їжі

У рамках угоди молочний гігант став власником 100% акцій...

Український бренд чавить яблучні соки з канабісом та спіруліною

Сік можна, зокрема, знайти на полицях супермаркетів «Сільпо», де...

Вибір редактора
В продовження теми