Очевидно, що з пандемією ринок доставки їжі (готової або для самостійного приготування) просто вибухнув, і показав неймовірні темпи зростання. Але більшість гравців ринку – це відомі компанії, з якими складно конкурувати початківцям чи просто більш скромним фірмам. Що робити? Як зайняти свою нішу? Як мінімум, можна слідувати трендам кінця 2021-го – початку 2022-го років.
Основні екологічні тренди продуктового ритейлу:
- Відмова від пластику;
- Етичне ставлення до тварин;
- Піклування про екологію.
Як грамотно доставляти їжу: які фішки потрібно знати
Співробітництво з відомими агрегаторами ринку замовлення доставки продуктів онлайн – це добре, але не дуже вигідно. Вони забирають свою комісію з кожного замовлення. А це значить, що і маржинальність падає. Тому є сенс задуматися над створенням власного відділу доставки замовлень. Хай навіть буде лише кілька осіб – все одно це вигідніше для бізнесу. Основний ризик тут хіба що в тому, що важко спрогнозувати кількість замовлень. Адже може статися, що кур’єр сидітиме без роботи, або ж навпаки – не встигатиме нікуди.
Важливе позиціонування. Не можна пропонувати доставку своєї їжі всім і кожному. Тенденції в доставці продуктів такі, що потрібно чітко орієнтуватися у цільовій аудиторії. Що потрібно знати про неї:
- Демографічні характеристики;
- Робота – час обіду, розташування робочого місця, графік;
- Уподобання в їжі;
- Якими джерелами інформації користуються.
Ці дані знадобляться для таргетованої реклами. Тобто такої, яка направлена конкретно на потенційного клієнта.
Dark kitchen: тренд року і майбутнє на ринку доставки
Формат Dark kitchen – це ресторан або кафе, де немає посадкових місць, і який працює виключно на доставку. Замовлення клієнт також може забрати самостійно, наприклад, дорогою додому або на роботу. Відповідно, там немає і офіціантів.
Даний формат набагато зручніший, ніж класичний заклад харчування, адже окупається значно швидше. Так, наприклад, навіть звичайні ресторани і кафе почали запроваджувати Dark kitchen – доставку свіжеприготованої їжі протягом 30 хв.
Доставка готових раціонів
Ще один тренд – доставка додому або в офіс збалансованого харчування. Тобто, харчування, направлене на:
- Детоксикацію;
- Схуднення;
- Набір м’язової маси.
Залежно від того, яку мету переслідує людина, для неї готуються збалансоване меню, в якому є всі поживні необхідні речовини. Найчастіше це супроводжується еко-доставкою в стилі ZERO WASTE:
- Без одноразового посуду;
- Використання багаторазових контейнерів;
- Пакування один раз вироблено в Україні і не йде постачання контейнерами через половину земної кулі;
- Сортування відходів.
Щодо останнього пункту – мається на увазі те, що кур’єр, доставляючи замовлення, може забрати пакет вторсировини на переробку.
Як замовник може зробити доставку їжі більш екологічною
Еко-майбутнє в доставці продуктів, їжі може наступити раніше, якщо споживачі в свою чергу також знатимуть, як замовляти:
- Краще робити одне велике замовлення, ніж багато маленьких. Це дозволить зменшити об’єм упаковки;
- Замовляйте рівно стільки, скільки вам потрібно. Недоїдки, швидше за все, будуть відправлені на переробку, яка ще не налагоджена як слід;
- Не замовляйте одноразові столові прибори;
- Намагайтеся замовляти менше гарячих напоїв. Їх доставляють у стаканчиках, які важко піддаються переробці.