«Колись банка пива була зі сталі, важила майже кілограм, а щоб її відкрити, треба було мати спеціальний ключ», — Юрій Гук, Carlsberg Ukraine

Carlsberg Ukraine про напої у банках та очікування щодо екологічності пакування

spot_img

Баночне пиво має власний день народження  — 24 січня. Вперше в світі його виготовили в 1935 році у США. Тоді банка була зі сталі, важила майже кілограм, а щоб її відкрити, треба було мати спеціальний ключ. У 1958-му тара стане алюмінієвою. А ще через п’ять на ній з’явиться відривне кільце. Технологію відкривання, якою користуються й до сьогодні, винайдуть лише в 1975 році. 


Сьогодні виробники напоїв та банок шукають способи зменшити їх вагу бляшанок та позбутися пластикового пакування навколо них. 

Якій тарі надають перевагу українці? Чи відрізняються напої у банці та пляшці? Яких змін чекають на ринку банкового пива? Про все це розповів старший менеджер з пивовиробництва, сталого розвитку та інноваційних проєктів Carlsberg Ukraine Юрій Гук. 

Розкажіть, будь ласка, де ви берете алюмінієві банки: замовляєте чи робите на своєму заводі? 

Ми замовляємо банки на українському заводі міжнародного виробника CAN-PACK. Так доцільніше. Оскільки виробництво такої тари – це комплексний процес, що потребує значних інвестицій та експертизи. 

Чи змінювалася технологія розливу у вашій компанії з 2008 року, відтоді як на заводах Carlsberg Ukraine вперше випустили баночне пиво? 

За останній період ми модернізували лінію розливу: тепер вона може працювати довше. Ці зміни були потрібні, щоб розливати більше напоїв і при цьому дотримуватися високого рівня якості. 

Загалом, пивзаводи розливають напої за однаковою технологією. А ось сама банка може відрізнятись, як за формою, так і за технологічними характеристиками: товщиною стінки або типом покриття, наприклад.

Чим напій у банці відрізняється від пляшкового? 

Нічим, якщо дотримуватися умов зберігання. Інакше – з часом напій справді може змінюватися. 

Кожен з типів тари має певний рівень захисту продукту від впливу навколишнього середовища. До прикладу, алюмінієва банка краща за скляну пляшку тим, що захищає напій від впливу сонця. Адже банка непрозора.  

У якій тарі випускаєте більше напоїв – банці чи пляшці? 

На сьогодні більше в скляній пляшці – 25%. У банці – лише 12%. Решта – це ПЕТ та КЕГ. Такий розподіл зумовлений потребою ринку.

Чи змінився в Україні за останні роки попит на напої в банках? 

Ще кілька років тому споживач однозначно обирав пляшку. Але в останні два роки сегмент банки показує двозначні темпи зростання і стає все більш помітним форматом. Виробники розширюють асортимент банки, продавці збільшують полиці під цей формат, а споживачі все частіше роблять вибір на користь алюмінієвої тари. 

Чи всі бренди в портфелі Carlsberg мають банковий формат? 

Більшість – має. При впровадженні нового продукту, формату ми завжди відштовхуємося від потреб споживача. Але є сегменти, для яких поки очевидно низький потенціал для банки. До прикладу, це ретро пиво «Жигулівське Запорізького Розливу». Тут споживачі надають перевагу ПЕТ та склу. А ось преміальний сегмент «Львівське» виробляємо і в банці, і в пляшці. 

На вашу думку, що треба вдосконалити в алюмінієвій банці? Над чим зараз працюють розробники? 

Варто впроваджувати технології, які допомагають знизити вплив на довкілля. Наприклад, відмовитися від вторинного пакування – плівки навколо банок, що формує «ящик» з 24 одиниць. Це вже зробили на заводі Carlsberg в Польщі. 

Також індустрія працює над зниженням ваги самої банки. А ще – над удосконаленням технології нанесення фарб, аби зменшити їх втрати під час виробництва. Все це зробить пакування більш екологічним. 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Штучний інтелект подовжив термін зберігання свіжих салатів на третину

«Techno Fresh Hadano — це перша фабрика з переробки салатів, яка використовує такий метод обробки. Завод постачатиме на місцевий...

Їжа за часів блекаутів та інновації наперекір усьому: оголошено спікерів головної агріфуд-події New Food Summit 2024

У топі питань, які найбільше хвилюють виробників, дистриб’юторів харчових продуктів, гравців ритейлу і HoReCa у 2024 році, — як...

Французи розробили паливо для суперкарів із відходів виноробства

Сировиною для виробництва палива стали винний осад та виноградні вичавки. Як запевняє компанія, це може допомогти скоротити викиди вуглекислого газу...

Рослинний стейк міньйон вперше потрапить на сковорідки споживачів. Виробник зібрав $4,5 млн

Фінансування є першим капіталовкладенням нового інвестора World Fund, який і очолив раунд.Juicy Marbles створили рослинний стейк з філе міньйону,...

Українці варять у Таїланді шоколад зі смаком борщу. Без м’яса

Цей веганський шоколад, презентований у грудні 2023 року в серії "Inspired by Ukraine", став частиною лінійки продукції, натхненної культурами...

Виробник їжі з повітря розмістив акції на біржі та хоче закріпитися на світовому ринку

Цей стратегічний крок дозволить компанії розширити свою діяльність і просувати інноваційний білок Solein на світові ринки. Solein — це революційний...

Може вас зацікавити

Агнець небожий: перша у світі лабораторна ягнятина з’явиться через 2 роки

В даний час її продукт знаходиться на стадії прототипу,...

Гігант ринку швидкого харчування Burger King замінить половину м’яса на веганське

У компанії кажуть, що заміна половини м’яса веганською альтернативою...

Вибір редактора
В продовження теми