«Колись банка пива була зі сталі, важила майже кілограм, а щоб її відкрити, треба було мати спеціальний ключ», — Юрій Гук, Carlsberg Ukraine

Carlsberg Ukraine про напої у банках та очікування щодо екологічності пакування

Баночне пиво має власний день народження  — 24 січня. Вперше в світі його виготовили в 1935 році у США. Тоді банка була зі сталі, важила майже кілограм, а щоб її відкрити, треба було мати спеціальний ключ. У 1958-му тара стане алюмінієвою. А ще через п’ять на ній з’явиться відривне кільце. Технологію відкривання, якою користуються й до сьогодні, винайдуть лише в 1975 році. 


Сьогодні виробники напоїв та банок шукають способи зменшити їх вагу бляшанок та позбутися пластикового пакування навколо них. 

Якій тарі надають перевагу українці? Чи відрізняються напої у банці та пляшці? Яких змін чекають на ринку банкового пива? Про все це розповів старший менеджер з пивовиробництва, сталого розвитку та інноваційних проєктів Carlsberg Ukraine Юрій Гук. 

Розкажіть, будь ласка, де ви берете алюмінієві банки: замовляєте чи робите на своєму заводі? 

Ми замовляємо банки на українському заводі міжнародного виробника CAN-PACK. Так доцільніше. Оскільки виробництво такої тари – це комплексний процес, що потребує значних інвестицій та експертизи. 

Чи змінювалася технологія розливу у вашій компанії з 2008 року, відтоді як на заводах Carlsberg Ukraine вперше випустили баночне пиво? 

За останній період ми модернізували лінію розливу: тепер вона може працювати довше. Ці зміни були потрібні, щоб розливати більше напоїв і при цьому дотримуватися високого рівня якості. 

Загалом, пивзаводи розливають напої за однаковою технологією. А ось сама банка може відрізнятись, як за формою, так і за технологічними характеристиками: товщиною стінки або типом покриття, наприклад.

Чим напій у банці відрізняється від пляшкового? 

Нічим, якщо дотримуватися умов зберігання. Інакше – з часом напій справді може змінюватися. 

Кожен з типів тари має певний рівень захисту продукту від впливу навколишнього середовища. До прикладу, алюмінієва банка краща за скляну пляшку тим, що захищає напій від впливу сонця. Адже банка непрозора.  

У якій тарі випускаєте більше напоїв – банці чи пляшці? 

На сьогодні більше в скляній пляшці – 25%. У банці – лише 12%. Решта – це ПЕТ та КЕГ. Такий розподіл зумовлений потребою ринку.

Чи змінився в Україні за останні роки попит на напої в банках? 

Ще кілька років тому споживач однозначно обирав пляшку. Але в останні два роки сегмент банки показує двозначні темпи зростання і стає все більш помітним форматом. Виробники розширюють асортимент банки, продавці збільшують полиці під цей формат, а споживачі все частіше роблять вибір на користь алюмінієвої тари. 

Чи всі бренди в портфелі Carlsberg мають банковий формат? 

Більшість – має. При впровадженні нового продукту, формату ми завжди відштовхуємося від потреб споживача. Але є сегменти, для яких поки очевидно низький потенціал для банки. До прикладу, це ретро пиво «Жигулівське Запорізького Розливу». Тут споживачі надають перевагу ПЕТ та склу. А ось преміальний сегмент «Львівське» виробляємо і в банці, і в пляшці. 

На вашу думку, що треба вдосконалити в алюмінієвій банці? Над чим зараз працюють розробники? 

Варто впроваджувати технології, які допомагають знизити вплив на довкілля. Наприклад, відмовитися від вторинного пакування – плівки навколо банок, що формує «ящик» з 24 одиниць. Це вже зробили на заводі Carlsberg в Польщі. 

Також індустрія працює над зниженням ваги самої банки. А ще – над удосконаленням технології нанесення фарб, аби зменшити їх втрати під час виробництва. Все це зробить пакування більш екологічним. 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Повернення вина в пакетах. ТОП-6 свіжих трендів на ринку напоїв

Чим і як тамуватимемо спрагу в 2021 році? Без сумніву, це будуть більш здорові і «чисті» напої, більш стійкі...

TikTok стає драйвером продажів ресторанів: 36% замовляє їжу, побачивши її в додатку

Близько 55% користувачів TikTok відповіли, що хотіли б відвідувати ресторани, тому що відео з їжею виглядали привабливо.51% користувачів говорить,...

Велика цукрова компанія створила соковите рослинне м’ясо із жому

Fidesse – це інгредієнт, який має надати ідеальної текстури й соковитості рослинному м'ясу. У компанії говорять, що витратили багато часу...

У колишньому військовому бункері українці варять сири з синім чаєм та лавандою

Засновник підприємства Олексій Синельников перетворив на сироварню колишній військовий бункер. А починав він просто у себе на кухні.  Разом з...

Виробник соків «Коник» та співзасновниця Young Business Club запускають виробництво крафтового сидру

Очікується, що продукт з'явиться на полицях мережі «Сільпо» до кінця квітня. У планах — експорт та завоювання до 80%...

Alviva Group виводить на ринок нову категорію хліба під брендом «Київхліб»

Продукцію з нової категорії виготовляють на підприємстві ТОВ «Український пекарний дім» у місті Біла Церква Київської області. Сума інвестицій...

У Food Market від Епіцентр продажі кулінарії зросли більш ніж на 50%

Мережа Food Market від «Епіцентр» — один із наймолодших продуктових ритейлерів України: напрямку ще немає й п’яти років. Станом...

Українська пивоварня отримала дві нагороди World Alcohol-Free Awards

Темне безалкогольне пиво Dark Non-alcohol (ABV 0,5%, IBU 13, Plato 7) отримало золоту медаль. Судді відзначили у ньому "аромати...

Може вас зацікавити

Вуличний фаст-фуд, водорості та гриби — їжа цього року. Дослідження.

Американські аналітики доходять висновку, що найкращі перспективи в поточних...

Підсадили на голки: Nemi робить закуски із кактусів та амаранту

Засновниця компанії Регіна Трілло переїхала з Мексики до США...

Перше у світі баночне безалкогольне вино отримало мільйони інвестицій від відомих інвесторів

Раунд очолив Rockies Venture Club. У фінансування взяли участь...

Грандіозний рік для рослинної риби та стейків: що інноваційного їстимуть споживачі у 2022 році

набагато більше аналогів цільно нарізаного м’яса вийде на ринок...

Вибір редактора
В продовження теми