Коктейль проти вірусу: PepsiCo інвестує в партнерів, Coca-Cola запускає нове обладнання, Nestlé вийшла на ринок кави

Українська харчова промисловість у минулому році потрапила в турбулентність, і тепер намагається покинути цю нестабільну зону. Обсяг випуску продукції варіюється від місяця до місяця. Локальні злети чергуються з просіданням, розклади на ринку досить варіабельні.

На це діє безліч факторів: пандемія короновірусу, карантинні обмеження, проблеми у транспортній логістиці. Плюс до того — неврожай сільгосппродукції, подорожчання енергоносіїв, зниження інвестиційної привабливості економіки України в цілому, а тепер ще й світове зростання цін на сировину.

Все ж, всупереч переліку вказаних факторів та загальному гальмуванню української економіки в цілому харчпрому вдається зберігати відносно непогані позиції.

За 2020 рік в Україні було реалізовано харчових продуктів і напоїв на 543 млрд грн, що на 8% перевищує показник попереднього року. Найбільші «заробітки» — у виробників рослинної олії, м’ясопродуктів, напоїв і молочних продуктів.

Ба більше, багатьом вдається нарощувати виробництво і продаж своєї продукції. За минулий рік виробництво свинячих заморожених туш злетіло в 2,5 рази, приблизно в 1,5 рази збільшилося виробництво свинячих окостів і лопаток, замороженого рибного філе, продуктів з борошна і шоколаду з начинкою.

На третину зріс випуск чіпсів і картопляного крохмалю, на 14-23% — виробництво олії соняшникової, заморожених курячих тушок, крупи і борошна грубого помелу, на 7-12% — дитячого харчування і молока.

Харчовий інтерес

Багато в чому позитивна виробнича динаміка і стійкість компаній перед ринковими і зовнішніми викликами обумовлена ​​припливом інвестицій в галузь. Обсяги капітальних вкладень в харчпром протягом останніх трьох років – стабільно високі.

Щорічно в період з 2018 по 2020 р. в галузь надходило по 29-32 млрд грн інвестицій

Торік ця сума склала 28,9 млрд грн. У попередні роки інвестицій було як мінімум на Переважно фінансується виробництво м’ясопродуктів, рослинного масла, хлібобулочних виробів і напоїв — по 4,0-5,6 млрд грн в кожну з цих сфер.

Найбільш привабливими для інвестицій за підсумками минулого року в харчовій галузі виявилися підприємства Києва, Дніпропетровської та Вінницької областей. На їх частку, за підрахунками Держстату, довелося більше 37% всіх капінвестицій харчопрому.

Інтерес іноземних інвесторів серед всіх галузей української економіки в 2020 році найвищим був саме до харчової промисловості. За рік вони вклали в розвиток галузі $ 439 млн.

Загалом зараз на виробництві харчових продуктів та напоїв в Україні, за підрахунками НБУ, «працюють» близько $ 3,2 млрд іноземних інвестицій, чимала частина яких прийшла через офшори.

Великі трансформації

У нестабільній ринковій ситуації компанії змушені реагувати на виклики. Особливістю останнього року стало те, що звичайним скороченням витрат ситуацію арятувати не вдалося. Підприємства намагаються комплексно оптимізувати свою структуру під нові запити, деякі виробники йдуть на серйозну трансформацію бізнесу заради майбутнього розвитку.

Зокрема, на великі трансформації в останні кілька місяців довелося піти PepsiCo, але компанія впоралася і тепер оптимістично дивиться в 2021 рік.

Марек Томалак, генеральний директор PepsiCo в Україні бачить хорошу реакцію ринку у відповідь на їх зусилля. Зараз PepsiCo хоче зробити відносини зі своїми постачальниками більш стійкими. Компанія має намір більше інвестувати в партнерів, а також допомагатиме в розвитку бізнесу дрібним роздрібним продавцям в Україні, щоб вони навчилися генерувати більше прибутку і для себе.

Вишукує компанія і можливості для поліпшення власних виробничих процесів, додає Марек Томалак.

Гроші — на лінію

Продовжує модернізувати свої виробництва і Coca-Cola. «Ми постійно дбаємо про впровадження новітніх технологій», — говорить Андрій Бублик, директор зі зв’язків з державними органами та комунікацій Coca-Cola HBC в Україні, Вірменії і Молдові. Додає, що компанія, попри коронакризу, продовжує нарощувати виробничий потенціал в Україні.

Так, в 2021 році понад 25 млн євро буде інвестовано в модернізацію заводу в Київській області, одного з найбільших заводів Coca-Cola HBC в Європі. Уже зараз загальний обсяг прямих іноземних інвестицій Coca-Cola в Україну з моменту початку роботи компанії становить $466 млн.

Оновлені лінії Coca-Cola потроїли продуктивність

В рамках плану по модернізації виробництва на перший квартал 2021 року Coca-Cola запустила в Україні дві оновлені лінії з випуску продукції в PET-пляшках і алюмінієвих банках. «Оновлення забезпечило збільшення продуктивності PET-лінії в три рази, а банкової лінії — на 80%. Нове високотехнологічне обладнання ліній розливу забезпечить підвищення продуктивності заводу без збільшення енергоспоживання, що дозволить зменшити викиди CO2 на одиницю продукції і оптимізувати обсяг використовуваних ресурсів», — пояснює Андрій Бублик.

Оперативно реагують виробники і на мінливі запити і переваги споживачів. Найбільш мобільні, що володіють необхідним фінансовим і інноваційним ресурсом, вже пропонують, наприклад, різноманітні дієтичні і низькокалорійні продукти і напої.

Перерва на каву

Компанія Nestlé теж впроваджує інноваційні технології у виробництво, оновлює асортимент продукції і збільшує її продажі. За перший квартал 2021 року в регіоні EMENA компанія досягла органічного зростання на 4,4%. Його забезпечив в чималому ступені двозначний приріст продажів кави.

До речі, в січні 2021-го Nestlé запустила в Україні продажу кави Starbucks.

Трансформація, спритність і адаптація до мінливого світу здатні задовольнити запити споживачів і завжди бути сучасним, стверджує Алессандро Дзанетті, директор «Нестле Україна».

Нагадаємо, раніше newfood.ua повідомляв, що Nestlé запускає рослинне молоко та готується до протистояння з головним конкурентом.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Піца із цвітної капусти та шоколад із вівса: оголошені переможці Vegan Food Awards 2024

Цьогоріч нагороди отримали як традиційні торгові марки, так і новатори в індустрії, що продовжують дивувати смаковими рішеннями та різноманіттям...

Wine Wall — автономний кіоск для продажу вина з роботом-сомел’є

Ідея проекту в тому, щоб запропонувати магазинам та ресторанам автономне рішення для продажу алкоголю.Рішення пропонується в трьох різних розмірах...

Біткоїн за енергетик. Binance і Carlsberg Ukraine випустили лімітовану серію Battery. Що з цього вийшло?

Binance – світова блокчейн-екосистема та одна з найбільших криптовалютних бірж за обсягом торгів і кількістю користувачів – у партнерстві...

Кондитерська у Києві створює десерти із буряком і зеленою гречкою

Цукерки роблять вручну та фарбують натуральним какао-маслом із французькими барвниками.“Ми використовуємо елітний бельгійський шоколад різних видів: чорний, білий, молочний,...

«Яготинське» представляє дитячу лінійку йогуртів та коктейлів «Смурфи»

Яскраві зручні пляшки з улюбленими персонажами анімаційного фільму «Смурфи» зроблять споживання корисних молочних продуктів веселим та ще смачнішим.«Ми створили...

Понад 600 нових товарів: як Fozzy Group розвивала власні торгові марки у 2024 році

Наразі Fozzy Group має 23 власні марки, серед яких «Премія», «Повна чаша», «Зелена країна», «Feels Good» тощо. Їх можна...

Євген Черняк інвестує $1,3 млн у виробництво канадського віскі

Частину виготовленої продукції планують залишати на місцевому ринку, а решту — експортувати до кількох країн світу, зокрема в Україну.У...

«Яготинське» і «Яготинське для дітей» оновили паковання для дев’яти продуктів

Упаковка Tetra Gemina Aseptic поєднує в собі функціональність та екологічність. Нова форма зі скошеним дашком забезпечує легкість використання та...

Може вас зацікавити

Американці за допомогою мікробів створили кальмара, котрий не відрізнити за текстурою від справжнього

Виготовлений із мікопротеїну методом мікробного бродіння, продукт за зовнішнім...

Переселенці відкрили у Хмельницькому пекарню, де печуть «маріупольські слойки» з в’яленими томатами

Пекарню відкрили влітку 2023-го. До цього, розповідає Олексій Сапаров, півтора...

В Ізраїлі надрукували найбільший лабораторний стейк — зі справжнього м’яса та жиру

Ізраїльський виробник культивованого м’яса Mea Tech 3D надрукував стейк...

Пармський молочник. Чому ентузіаст суперфуду увійшов в історію як світовий шахрай

5 травня 2002 року стало справжнім святом для мешканців...

Тунець із кавоварки: агрентинці хочуть добувати протеїн із міцелію грибів

Кавоварка, яка виробляє протеїн. Як вам таке? Варто натиснути...

Вибір редактора
В продовження теми