Такі результати глобального дослідження, отримані міжнародною консалтинговою компанією PwC. У березні цього року аналітики опитали понад 7 тис. респондентів задля того, щоб визначити фактори, які найближчим часом формуватимуть тренди на ринку їжі та напоїв.
18% споживачів не готові доплачувати за будь-які додаткові характеристики товару
Загалом же у PwC зазначають, що споживчий попит на корисні для здоров’я продукти та очікування більшої прозорості та екологічності на всіх етапах виробництва та збуту продуктів харчування будуть зростати.
Навіть до пандемії серед споживачів спостерігалася тенденція до попиту на корисну та екологічну їжу, а також до обмеження споживання певних груп харчів.
Дослідження також показало, що половина респондентів у світі включає до свого раціону більше рослинних продуктів із метою сприятливішого для довкілля харчування. Ця тенденція посилиться, і набиратиме обертів.
Окрім того, споживачі вимагають підзвітності та прозорості з низки соціально-екологічних питань у харчовій промисловості, включаючи скорочення відходів упаковки, прозорість ланцюгу постачань та справедливість у трудових відносинах.
«Відповідати цим очікуванням доведеться усім учасники виробничо-збутового ланцюгу харчової промисловості, включаючи агробізнес, виробників товарів широкого вжитку та компанії роздрібної торгівлі, якщо вони хочуть залишитися на ринку», – вважають у PwC.
Багато споживачів будуть віддавати перевагу продуктам, виробленим із місцевих інгредієнтів. Однак харчові продукти масового виробництва також залишаться на ринку, адже деякі споживачі передусім орієнтуються на ціну, якість і доступність.
Майбутнє продовольчого ринку буде характеризувати дедалі більша персоналізація, навіть надмірна
Хоча ставлення споживачів до цього – неоднозначне. Такий ступінь персоналізації досягається завдяки тотальному збору даних. Приміром, компанії з доставки їжі та деякі продуктові магазини пропонують індивідуальні покупки, для чого просять відповісти на низку запитань про стан здоров’я та раціон харчування своїх клієнтів.