Кава з лаймом. Концептуаліст Худо про нові ресторани, карантинну доставку та інстаграмну люстру

Холдинг емоцій «!FEST» відомий своїми концептуальними закладами по всій Україні. Незважаючи на карантин, компанія освоює закордонні ринки: у квітні в Румунії відкрився їх мережевий заклад «‎П’яна вишня».

NEWFOOD поспілкувався зі співзасновником холдингу Андрієм Худо про нові заклади, концепти, страви та постпандемічний ресторанний світ.


Нещодавно ви відкрили «‎П’яну вишню» в Бухаресті. Розкажіть, чому саме Румунія та де ще за кордоном можна відвідати ваші заклади?

Наш партнер відкрив спочатку «‎П’яну вишню» у Молдові в Кишиневі. Попрацював там, бізнес-модель була успішною. Потім він запропонував розвивати Румунію. Ми проаналізували ринок і вирішили, що для нас ця країна цікава. Так і реалізували спільно проєкт у Бухаресті.

Наразі підписали оренду ще одного приміщення у Брашові, це теж Румунія. Думаю, на літній сезон «‎П’яна вишня» з’явиться і там.

На тепер окрім Румунії та Молдови, маємо ще три заклади у Польщі – У Варшаві, Вроцлаві та Кракові. У травні мають відкритися ще одна «‎П’яна вишня» у Варшаві та Лодзі.

Ви відкривали заклади за кордоном під час карантину. Як вони працювали?

Особливість «‎П’яної вишні» в тому, що вона працює як магазин, там можна купити напої з собою. Тому наші заклади не закривалися під час локдауну. Звісно, поки що ринок млявий, обережний, обороти не ті, що могли б бути. Але принаймні є змога підтримувати заклад, платити заробітні плати тощо. Ми чекаємо на закінчення карантину і на приріст гостей.

По Румунії поки немає статистики: заклад всього кілька тижнів, як відкрився. Але очікування у нас позитивні. Адже там люди люблять проводити час за кавою, лікерами, коктейлями. Тож концепт має зайти.

Особливість «‎П’яної вишні» в тому, що вона працює як магазин, там можна купити напої з собою

За кордон продаєте франшизи?

Наші проєкти йдуть по бізнес-моделі франчайзинг з партнерством. Тобто ми інвестуємо завжди понад 51% власних коштів, що потрібні для відкриття. Решта – це фінанси місцевого партнера, який краще розуміє специфіку країни, регіону. Він і управляє бізнесом на місці.

Які ще країни плануєте охопити найближчим часом? Можливо, за кордон вийдуть інші заклади, окрім «‎П’яної вишні»?

Переговорів багато, але одиниці втілюються в реальні проєкти. Те, що точно буде найближчим часом, я назвав. У планах – «‎П’яна вишня» в Берліні та хотілося б цього року запустити «‎Реберню» в Варшаві.

У планах – «‎П’яна вишня» в Берліні та хотілося б цього року запустити «‎Реберню» в Варшаві

Ваш холдинг створює концептуальні ресторани, кафе, бари. Розкажіть, що первинне: ідея чи дослідження ринку, пошук ніші?

Коли починали бізнес, то відштовхувалися від приміщень: думали, яку ідею там можна реалізувати. Зараз ми йдемо від ідей, інтуїтивного відчуття, що б могло вистрілити і сформувати тренди. Тобто спершу ідея, а потім шукаємо приміщення під неї.

Спочатку ми відкриваємо заклад у Львові за свої гроші, випробовуємо його. Якщо бізнес-модель успішна, то пропонуємо проєкт іншим українським містам. Це йде за моделлю франчайзингу або франчайзингу з партнерством. Після того, як концепт зарекомендує себе в Україні, виходимо за кордон.

Чи адаптуєте заклади до інших міст?

Це залежить від закладу. «‎П’яна вишня» однакова скрізь. Навіть за кордоном. Там тільки додали вивіску латинською та змінили люстру, щоб була більш інстаграмною.

Реберні адаптуємо. Вони різні у Львові, Києві. Зараз в Одесі відкрили. Кожна реберня має свою специфіку. Одеситам не зайшли деякі портрети на стінах (особливість закладу – в тому числі, сучасне мистецтво на стінах. – Авт.). Ми їх змінили, бо наша мета – не конфлікти створювати, а дарувати позитивні емоції.

У Одесі ми змінили портрети на стінах «Реберні», бо наша мета – не конфлікти створювати, а дарувати позитивні емоції.

Які ще є складнощі при відкритті нішевого ресторану?

Різне буває. У випадку з «‎П’яною вишнею» найскладніше було знайти саме той продукт, який стане трендом. Першу «‎П’яну ‎вишню» відкрили у Львові на площі Ринок. До того там був заклад «‎Два голубці». Але той концепт не зайшов. Тому ми закрили його й почали пробувати робити там бар: приміщення маленьке, тож складно реалізувати повноцінний концепт там. На пошуки центрального продукту пішло 9 місяців. Інтер’єрно ж все вдалося легко.

Який заклад ваш найулюбленіший?

Не можу виділити, вони всі улюблені. Ходжу переважно в той, що відкрився останнім, щоб протестувати, подивитися на нього. Також вечеряю в «Дуже високій кухні», бо це про творчість і щораз про щось нове (ресторан у Львові на горищі Венеційської кам’яниці. Особливість: працює без офіціантів та меню, замовлення приймають кухарі. Гості обирають страву, поспілкувавшись з кухарем. – Авт.).

Чи є аналоги «Дуже високої кухні» у світі? 

Такої суцільної творчості я не зустрічав.

Як виникла ідея створити такий ресторан?

Впродовж року ми раз на місяць робили «‎творчі» вечері з партнерами і шеф-кухарями. Наприклад, вечір якогось продукту, напрямку кухні тощо. Так напрацьовували нові страви, рецептури. Це було надзвичайно цікаво. Тож ми й подумали: чому б не поділитися цим з іншими людьми.

Ресторан відкрили на горищі. Було питання, що це високо, має бути велика мотивація, аби піднятися туди… Це був суцільний творчий експеримент. Сьогодні цей заклад для нас – це про знаходження нових страв і навіть концептів та форматів.

Ресторан відкрили на горищі. Це був суцільний творчий експеримент.

Як він пережив карантин?

Ресторан не працював, але ми зберегли команду. Наразі заклад відновлює роботу.

Чи будете тиражувати його в інші міста?

Не впевнений. У цьому ресторані багато залежить від людей і від виховання шефів. Не думаю, що це можна тиражувати. Множити можна те, що має товарну прив’язку: реберня – то про ребра, «‎Львівська майстерня шоколаду» – про шоколад, «‎Львівські пляцки» – про штруделі та сирники. А «‎Дуже висока кухня» – то про творчість. Як же її експортуєш?

Які концепти наразі у розробці?

На Фестивалі крафтового пива та вінілів, що пройде 14-16 травня у Львові, ми презентуємо два проєкти. Один буде про м’ясо, інший – з азійськими нотками. Також у найближчий місяць плануємо ще одне відкриття у Львові. Ще буде проєкт, пов’язаний з молоком… Ми постійно у творчому пошуку.

У найближчий місяць плануємо ще одне відкриття у Львові. Ще буде проєкт, пов’язаний з молоком

О, азійська кухня. Експерти говорять, що вона скоро стане дуже популярною в Україні. Ви теж відчуваєте цей тренд?

Відчуваю. Також бачу майбутнє за морепродуктами.

А що думаєте про рослинне м’ясо?

Поки ми з ним не працюємо, не було запиту. Воно дороге, по фуд-косту не дуже прохідне. Думаю, це питання майбутнього, а не теперішнього.

бачу майбутнє за морепродуктами

У вас у меню бару Opera Underground є VR-коктейль. Що це за напій і чому він VR? Чи маєте ще якісь технологічні напої чи страви?

Одягаєш окуляри, йде картинка. Ти бачиш одне, а насправді перед тобою зовсім інше. Це більше як прикол, фан. Таких напоїв у нас небагато.

На які експерименти чекати гостям ваших закладів цього року?

Наприклад, на літній терасі «‎Біля Діани на ринку» цього року буде фірмова страва бейгл. Це така булочка-бублик, всередині якої м’ясо, риба або вегетаріанські начинки. Також робитимемо каву по-львівські з лаймом.

До найбільш болючого. Як взагалі пережили карантин ваші заклади?

Локдауни нас косять, це чисті збитки. Деякі заклади ми адаптували під продуктові магазини, аби дати можливість людям працювати і заробляти хоча б на зарплату. Закінчився контракт по приміщенню з Галицько-жидівською кнайпою «Під Золотою Розою». Всі інші концептуальні ресторани пережили карантин. Зараз усе потроху відновлюється. На травневі свята ми запустили всю мережу.

Чи працювали на доставку?

Так. Користувалися послугами Glovo. Також запустили власну !FEST-доставку, яка розвозила страви з наших ресторанів. Спочатку п’ять ресторанів працювало. Потім ми побачили, що майже всі наші ресторанні формати можуть працювати на доставку.

Цікаво, що лідерами по доставці були ребра і крафтове пиво «‎Правда». Але це не є суттєвим каналом продажів. Це не про бізнес, а для того, щоб триматися на плаву і нагадувати про себе. Я не бачу тут рентабельності.

лідерами по доставці були ребра і крафтове пиво «‎Правда»

Чи діджіталізували бізнес за час карантину? 

У нас є власний додаток для гостей Lokal. Також ростемо в розумінні просування проектів і продуктів у фейсбуці та інстаграмі.

Ваш рецепт: як вижити у карантин?

Вірити в себе, свій продукт. Щось інше тут складно порадити. За час перерви ми зробили певну «‎домашню роботу». Був час, щоб зупинитися, подумати, що буде актуальним у майбутньому… Все буде добре і в дальшій перспективі ринок працюватиме.

 

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

«М’ясо» зі сейтану врятує від глобального потепління

Сейтан або «пшеничне м’ясо»  — це рослинний білок, який виготовляється з пшеничної клейковини Дані показують, що вуглецевий слід продукції LoveSeitan...

Німці навчилися робити вино із листя. Воно дієтичне та без алкоголю

Для створення безалкогольного вина дослідники використовують листя нових сортів винограду, адаптованих до зміни клімату.«Ми використовуємо листя винограду та лозу,...

Велика цукрова компанія створила соковите рослинне м’ясо із жому

Fidesse – це інгредієнт, який має надати ідеальної текстури й соковитості рослинному м'ясу. У компанії говорять, що витратили багато часу...

Американський стартап MeliBio розробив прототип синтетичного меду

Американський стартап MeliBio створив прототип, який «нагадує за смаком, текстурою і взякості» бджолиний мед, пише Fast Company. За словами...

Українське крафтове пиво отримало нагороду World Beer Award

Два сорти пива від власної крафтової броварні «Сільпо» Beermaster Brewery здобули відзнаку World Beer Award в одразу двох категоріях:золото в...

Mars інвестує $2 млрд у виробництво в США

Нові інвестиції Mars спрямовані на зміцнення виробничої інфраструктури та впровадження інновацій у портфоліо з понад 40 брендів — від...

IDS Ukraine у І півріччі 2025 року сплатила на третину більше податків

За підсумками діяльності в першому півріччі 2025 року група IDS Ukraine та її ключові підприємства сплатили понад 492,6 млн...

HD-group випустила лінійку крафтових хлібів

Для випікання хліба в компанії використовують лише натуральні інгредієнти високої якості. Жодних штучних добавок, поліпшувачів борошна чи прискорювачів закваски....

Може вас зацікавити

В Європі створять велику мережу комашиних ферм на штучному інтелекті

Завдяки фінансуванню компанія створить велику міжнародну мережу комахоферм.Заснована у...

Із японського сорго створили стейк, «кращий за м’ясо». Розповідаємо, чим

Основою продукту стало японське сорго (такібі), що вирощується в...

Молодь переходить з енергетиків на розслабляючі напої з каннабісом та ромашкою. Дослідження

Замість банки умовного “red bull” споживачі шукають кардинально інше,...

Варять, як пиво – інноваційне молоко з’явиться на полицях супермаркетів

Сума залишається нерозкритою, але відомо, що минулого року стартап...

Кава зі смаком свинини та алкогольний лате: китайці готуються до свята

Напій під назвою «Abundant Year Savory Latte» поєднує соус...

Вибір редактора
В продовження теми