Усьому Glovo. Інвестор у всесвітньовідомий стартап розповів про принципи інвестування у «єдинорогів»

Коли ви починаєте новий проект чи думаєте про інвестиції, не варто фокусуватися виключно на прибутковості. З самого початку формуйте бізнес стійким. Це ознака того, що проект буде прибутковим, цікавим, і з часом стане новою нормою нашого життя.

Максим Філіппов, виконавчий директор венчурного фонду GR Capital, — один із тих, хто серед безлічі проєктів відразу розпізнає ті, які стануть «единорогами». Саме GR Capital став інвестором сервісу доставки Glovo, який зараз виходить на надвисоти в Україні.

Сьогодні у портфелі венчурного фонду — 14 компаній, п’ять із яких стали надзвичайно успішними. Секретами такого успіху Максим Філіппов поділився напередодні під час «Саміту сталого бізнесу». NEWFOOD став інформаційним партнером цього заходу. 

«GR Capital зараз — це $85 млн під управлінням. П’ять із проінвестованих нами компаній вже стали «єдинорогами». Вони тримають серйозні позиції та є надзвичайно амбітними. Решта інвестиції показують себе не набагато гірше», — говорить топ-менеджер.

За його словами, GR Capital для інвестування вибирають ті компанії, які будуть диктувати норми стійкості бізнесу майбутнього, і в цілому — норми життя.

Він розповідає, що 10 років тому тематика стійкості бізнесу була досить натягнута. Українським фаундерам доводилося вигадувати, як їх бізнес відповідає зовнішньо нав’язаним Європою нормам, які тут мало хто розумів.

Так народився GR Capital

З 2012 року венчурний ринок в світі, і навіть в Україні почав цікаво розвиватися. «На той час я консультував різні стартапи, і бачив, як засновники нових бізнесів з перших днів будують свої компанії, роблячи їх більш ефективними та стійкими у всіх сенсах — від Глобального договору ООН до щоденних норм нашого існування. Так, власне, народився GR Capital – з’явився інтерес більше працювати з сучасними фаундерами», — розповідає Максим Філіппов.

З чого починаються інновації

GR Capital не інвестує в космічні технології, біотехнології та інші довгостривалі проєкти, які незрозуміло чи взагалі якось впливатимуть на наше життя.

«Ми інвестуємо в повсякденні індустрії, те, з чим людина стикається щодня або хоча б щотижня», — говорить виконавчий директор венчурного фонду.

Будь-яка інновація починається з існування неефективної норми

Один із прикладів — приготування їжі вдома. Щодня споживачі витрачають годину-дві на закупівлю продуктів, їх приготування, утилізацію відходів.

«Це неефективно, — погоджується Філіппов. – Проблему можна розв’язати доставкою продуктових наборів на день. І таких пропозицій маса. Але вони не несуть інноваційності, та ніколи не стануть щоденною нормою».

Як стати «єдинорогом»?

Які критерії мають бути у проєкту, щоб він міг претендувати на норму майбутнього?Головний — інноваційність. Є маса рішень, які тільки здається, що покращують життя, або просто є лише невеликим доповненням до існуючих рішень.

Друге — повсякденність. Проблема, якою займається стартап, не повинна бути дуже далекою від масового користувача.

Третє — випереджальний розвиток.

Четверте — робоча бізнес-модель, яка здатна претендувати на стійкий розвиток протягом 7-10-15 років.

І п’яте — масштабованість. Щоб стати новою нормою, фаундер повинен з першого дня думати про свою бізнес-модель як про масштабовану. Вона не має залежати від однієї людини, або якихось унікальних регіональних умов.

«За цим принципом ми вибрали для себе компанію Glovo», — говорить виконавчий директор венчурного фонду. Швидка доставка їжі — це концептуальне рішення проблеми. Споживачу не треба займатися готуванням, думати про те, чи правильно зберігаються його продукти або готові страви. Паралельно для нього вирішується проблема з відходами.

Стійкість – за замовчуванням

Компанії, які GR Capital обрала до свого інвестиційного портфеля, самі по собі вже є стійкими.

«Претендуючи на нову норму, масовий вплив на життя суспільства, так чи інакше вони уже є ефективними у плані відходів, використання сировини, енергоощадності, зменшення паперового документообігу. Це те, що є за замовчуванням. Те, що стартапи навіть не вписують до своїх переваг», — говорить Максим Філіппов.

На його погляд, всі перспективні компанії з перших днів думають про інклюзивність, спрощення доступу до послуг, гнучкість умов праці, фокусуються на якості і клієнтському сервісі. Це ті компанії, які мотивують рядових співробітників через опціони, піклуються про рівні умови праці та вибудовують ефективні гнучкі корпоративні органи управління. І стають новою нормою життя суспільства.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Конструктори для шеф-кухарів: стартап доставляє до дверей прості набори для випічки складних десертів

Just Bake пропонує набори для випічки простих та якісних кондитерських виробів, які доставляє прямо до дверей. Всі інгредієнти виміряні...

Експерти знайшли унікальне джерело протеїну, його продажі вже обійшли сою та горох

Секрет Chocho полягає в тому, що його отримують із люпину під назвою чочо. Вирощений в Андах на висоті від 11...

Продовольчий гігант: яскраві кольори та смаки зруйнують кордони на ринку їжі

Це – яскраві кольори, економічні пропозиції, цілісне самопочуття від споживання продуктів та місцеві смаки. Висновки об’єднали штучний інтелект з аналізом...

Відома пивоварня з офісом в Україні замінила ячмінь на африканське зерно, якому п’ять тисяч років

Фоніо – це зерно з Західної Африки, яке культивується там понад 5000 років. Воно стійке до посухи та здатне...

Крафтові виробники, гаївки й лекторій: в Києві пройде 13-й фестиваль True&Local

Цього разу фестиваль присвячений «Гаївкам» — традиційним весняним пісням, які здавна символізують пробудження природи й прихід нового життя.Весняний настрій...

Смачна колаборація: «Яготинський» айран в мережі Döner Маркет

Співпрацю двох брендів, чиї автентичні продукти чудово доповнюють один одного, точно оцінять шанувальники стритфуду.  «Поєднання шаурми з айраном — це...

Дві українські компанії потрапили до списку номінантів Gulfood Innovation Awards 2025

З 17 до 22 лютого 2025 року в Dubai World Trade Centre (Дубай, ОАЕ) відбулася одна з найбільших світових...

Йогуртові соуси від Молокія у шорт-листі глобальної нагороди World Food Innovation Awards 2025

Йогуртові соуси від Молокія потрапили до шорт-листа в категорії «Найкращий молочний продукт». Молокія змагатиметься за першість із одними з...

Може вас зацікавити

Школа для пекарів пережила карантин завдяки замороженим круасанам та Zoom

Власники школи, Тетяна та Денис Суховії займаються “здобним” бізнесом...

Південна Корея створює Кремнієву долину для вирощування м’яса із стовбурових клітин

Уряд очікує, що усунення регулювання допоможе швидшому росту інновацій...

Вдалий стрибок: $6 млн на пельмені з лабораторної кенгурятини

Не яловичиною та свининою єдиною. У січні цього року...

Закарпатські ресторатори варять вареники з чорнилами каракатиці та маринують у меді сир

Таким чином вони прагнуть, щоб відвідувачі поверталися знову і...

Лідер виробництва лабораторного жиру випустить свої перші гібридні сосиски

Ковбаски Mission Chorizo ​​є гібридним продуктом, виготовленим з нерозкритих...

Вибір редактора
В продовження теми