Як свідчать дані свіжого дослідження «Делойт», у трійці лідерів — Glovo (18%), власні служби доставки ресторанів (12%) та Raketa (10%).
Аналітики прагнули визначити, як поводилися українські споживачі протягом останнього року, як вплинуло поширення COVID-19 на купівельні звички, а також які тренди простежуються у споживанні товарів різних категорій.
Для цього було опитано 1600 респондентів з усіх регіонів України (за винятком АР Крим та ОРДЛО).
Чим більший населений пункт, тим частіше його жителі замовляють харчі з доставкою, говорять в «Делойт».
Приміром, у мегаполісах користувачами сервісів доставки продуктів та готової їжі є понад 80% жителів.
Характерним маркером поведінки українських споживачів є «брендозалежність», коментує результати дослідження Ольга Шамрицька, партнерка з аудиту компаній галузі ритейлу та оптової дистрибуції. Практично в усіх категоріях товарів бренд значною мірою впливає на остаточний вибір покупців.
«Обмежений бюджет змушує українців уважніше ставитися до свого вибору, здійснювати раціональні покупки й уникати додаткових витрат на купівлю товарів неперевірених виробників. З іншого боку, торгові мережі починають все частіше створювати власні торгові марки, яким довіряють покупці», – ділиться експертка.
За результатами дослідження, понад половина українців не спостерігає зміну своєї купівельної активності внаслідок пандемії.
Водночас у зв’язку з карантином простежується загальна тенденція до збільшення онлайн-покупок. Частка респондентів, які стали здійснювати покупки частіше в онлайн-магазинах, у 2 рази більша за тих, хто став купувати офлайн (18% та 9% відповідно).
У свою чергу, зменшення купівельної активності серед українців спостерігається щодо здійснення покупок у традиційних магазинах: 39% опитаних зазначили, що стали здійснювати покупки в традиційних магазинах рідше, ніж до карантину, а 30% респондентів стали менше витрачати на такі покупки.
До слова, найбільше витрачають на онлайн-покупки люди віком 16–29 років (на 9% більше, ніж люди у віці 45+ років).