Згідно дослідження Асоціації рослинних харчових продуктів, у 2019 році рослинне молоко становило 14% від всього ринку молока. Ринок рослинного молока зріз на 5% за рік у порівнянні з незмінним зростанням молока тваринного походження. За 2020 рік даних ще немає, однак аналітики прогнозують, що темпи зростання будуть вищими.
Як зазначається у дослідженні, продажі рослинного молока різко зросли під час пандемії, особливо в перші місяці кризи в галузі охорони здоров’я. Особливо швидко зростали продажі вівсяного молока – за дев’ять місяців 2020 року більше ніж у 2 рази порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Спад в сфері громадського харчування через пандемію в першій половині 2020 року знизив попит на молочні продукти тваринного походження, тому деяким виробникам довелося відмовитися від цього продукту. Згідно з грудневим звітом Rabobank, з тих пір попит виріс, і аналітики з оптимізмом дивляться на зростання цього сегменту, але для цього буде потрібен час.
Тим часом, молочна промисловість, схоже, дотримується фінансової теорії, яка не відповідала дійсності протягом багатьох років: всі п’ють молоко, тому галузь завжди буде прибутковою.
Однак, аналітики виявили, що насправді ціни на молоко тваринного походження занадто низькі. Згідно даних дослідницької компанії Mintec, при оцінці компонентів вартості літра молока найбільша частка припадає на сировину. Звичайне молоко майже не пов’язане з витратами на дослідження і розробки або маркетинг. Молоко рослинного походження дорожче через технологічні процеси, упаковку і необхідність постійних досліджень та маркетингу в цьому сегменті.
Очевидно, що традиційній молочної промисловості необхідно модернізувати свої стратегії ціноутворення, а також просувати на ринок позитивні аспекти своєї продукції. Наприклад, у Mintec визначили, що молоко тваринного походження має більш високу харчову цінність в порівнянні з декількома альтернативами на рослинній основі. Єдине молоко на рослинній основі, яке хоч трохи наблизилося, — це вівсяне молоко, в якому все ще набагато менше білка.