Окремі компанії, як то Shojin DIY Meat Community, взагалі націлені на пошук технологій, які будуть настільки доступними і простими, що кожен зможе вирощувати м’ясо вдома.
Спільнота, яка базується поза Токіо, прагне донести науку про культивоване м’ясо до мас, і активно цим займається.
Shojin DIY Meat Community скромно стартувала з однієї людини, яка мала з обладнання домашню чашку Петрі та запліднене куряче яйце. Зараз вона перетворилася на активну інтернет-ком’юніті, що об’єднує приблизно 30 ентузіастів у сфері синтезу біологічних клітин.
Ентузіасти активно обговорюють своє доморощене м’ясо та проводять безліч суміжних експериментів.
Поки що вони потребують чимало затрат на технологічний процес. Наприклад, сироватка, в якій росте м’язова тканини, є досить дорогою.
Згідно прогнозу британської мережі супермаркетів Sainsbury, до 2050 року багато чого зміниться у цьому сегменті. Але такі публічні дослідження клітинного сільського господарства можуть стати справжнім фундаментом для постіндустріальної біоекономіки.
Замість того, щоб купити м’ясну вирізку у супермаркеті, споживачі цілком зможуть виростити її самостійно. Аналогічно вони зможуть отримати рибу, яйця, молоко або желатин.
«Клітинний білок може стати інструментом, який допоможе нам подолати потребу у білковій їжі для зростаючого населення планети», — вважають у Sainsbury.