Обсяг глобального ринку роботів (включаючи дрони та автономні наземні засоби), які працюють на останній милі доставки, до 2027 року сягне $84,9 млн. Якщо у 2019 р. сегмент оцінювався у 10,7 млн, то тепер йому прогнозують щорічне зростання на рівні 32,4%.
За оцінками американської Grand View Research, цьому сприяє зростаючий попит на економічно ефективні та швидші послуги доставки, а також розвиток сектору електронної комерції. Ну і звісно, потужна стартова екосистема в просторі робототехніки.
На сьогодні остання миля доставки — одна з найдорожчих у ланцюгу логістики товарів. На неї часто доводиться понад 50% загальних витрат.
Щоб здешевити цей відрізок, компанії шукають інноваційні рішення та прагнуть максимальної автоматизації. В результаті на таку роботу «винаймають» мобільних роботів, безпілотники та автономні транспортні засоби.
Дуже активно роботизовані рішення застосовуються у сегменті доставки їжі.
РоботИ — маленькі, спритні, і можуть працювати весь день.
Проте перш ніж дійти до масового застосування роботів у доставці піци, бургерів, гостренького супу з халапеньо чи теплого латте, учасникам ринку доведеться подолати чимало проблем.
Зокрема, регуляторним органам необхідно встановити правила й стандарти щодо інфраструктури та безпеки використання автономних систем, і при цьому зберегти майбутні доходи компаній, які ними користуватимуться. Інакше економічний сенс роботизації доставки може бути втрачений.
Джерела: Grand View Research та The Spoon