За 3-й квартал 2020 року в області foodtech було укладено 144 угоди на $ 3,19 млрд, що на 28% більше, ніж було в 2019-му. Всього за 9 місяців 2020 року в foodtech-секторі було укладено 485 угод на $ 10,24 млрд. Цей показник витікає зі звітів AGFunder, DealRoom, PitchBook та інших джерел. Враховуються ангельські інвестиції, посівні раунди, інвестиції, видані в акселераторах і інкубаторах, а також вкладення від фондів на ранніх і пізніх стадіях.
Під терміном foodtech — треба розуміти виробництво, приготування та доставка їжі з використанням IT-рішень, наприклад мобільних додатків. У порівнянні з третім кварталом 2019 року в 2020-сума інвестицій збільшилася з $2,49 млрд до $3,19 млрд, і це при скороченні кількості угод на 8%.
У лідерах США і маркетплейси
За даними фонду F4G, практично половина угод в foodtech-секторі за 3-й квартал 2020 року припадає на США (47%). У Європі та Азії відбувається значно менше угод (близько 20% в кожному з регіонів). Близько 5% угод були укладені на Близькому Сході і лише невелика кількість — в Південній Америці та Африці (близько 3% і 2% відповідно).
Що стосується спеціалізації угод, то найбільш популярними у інвесторів за липень, серпень і вересень 2020 року були вкладення в сервіси для доставки їжі і маркетплейси (32%), а також у виробників корисних продуктів харчування (25%).
Виробники альтернативного м’яса, молока і морепродуктів залучили інвестиції в 18% випадків.
На стартапи в сегменті HoReCa (для ресторанів і бізнесу, куди входять додатки для бронювання столиків, CRM-системи, програми лояльності та 3D-технології для ресторанів), припадає 15% угод. Сервіси по персоналізованому харчування викликають інтерес у 5% інвесторів, рішення для сільського господарства та переробки сміття — 2%.
Велика риба
Найбільшою інвестицією 3-го кварталу 2020 року року стало вкладення в онлайн-платформу доставки продуктів харчування Miss Fresh з КНР. Сума угоди — $ 495 млн. У трійку лідерів за сумою інвестицій також потрапили індійська онлайн-платформа для доставки їжі з ресторанів Zomato (сума угоди – $415 млн) і американська онлайн-платформа для доставки продуктів харчування Instacart (сума угоди – $325 млн).
Найбільшу інвестицію отримала онлайн-платформу доставки продуктів харчування Miss Fresh з КНР
У фокусі – високі технології
Незважаючи на те, що найбільші інвестиції зараз отримують великі онлайн-платформи по доставці їжі і продуктів, інвестиційну привабливість мають також високотехнологічні компанії з істотним потенціалом зростання.
Так, американська компанія Perfect Day привернула черговий раунд фінансування в розмірі $ 300 млн для того, щоб за допомогою біотехнологічного процесу виробляти молочні білки, молекулярно ідентичні тим білків, які виробляються коровами. Таким чином, компанія зможе використовувати ці білки в молочних продуктах без участі тварин, не впливаючи на навколишнє середовище.
Інший приклад — чилійська компанія NotCo залучила $ 85 млн для виведення на американський ринок своїх продуктів: молока, морозива, майонезу і м’яса на основі рослинних інгредієнтів. Примітно, що у фінансуванні компанії взяв участь Джефф Безос, засновник компанії Amazon.