Дев’ять перспективних фудтех-напрямків з точки зору інвесторів

Серед них - сервіси рекомендацій з власними онлайн супермаркетами і роботизовані ресторани

Згідно з доповіддю Five Season Venture і dealroom.co за останні 4 роки обсяг венчурних інвестицій в foodtech в світі виріс практично в 5 разів: з €3,08 млрд в 2014 році до €14,3 млрд в 2018.

Часто під foodtech мають на увазі онлайн-сервіси доставки їжі з магазинів та ресторанів. Вони займають більше половини обсягу ринку «фудтех» в світі і основну частку в Україні.

Насправді поняття foodtech (food technology) набагато ширше — це інтеграція цифрових технологій у весь харчовий ланцюжок: від фермерських господарств та харчових виробництв до упаковки, зберігання, приготування та утилізації їжі.

Ось деякі фудтех-напрямки, які привернули увагу інвесторів в 2018 році, від «першого покоління» — традиційних сервісів, міцно затвердилися на ринку, до високотехнологічних проектів «другого покоління».

Доставка з магазинів і ресторанів

Близько 60 відсотків обсягу інвестицій в світовому фудтех припадає на онлайн-доставку їжі з магазинів та ресторанів. На цьому ринку розвиваються американські DoorDash, Instacat, Uber Eats, європейські Deliveroo, Delivery Hero, Just Eat, Takeaway.com.

Meal kits або конструктори їжі

Еволюція традиційної доставки — доставка набору інгредієнтів для приготування страв за рецептами замовника. Західні конструктори рухаються в бік розробки пропозиції для певних груп споживачів: веганів, людей з непереносимістю глютену, прихильників органічного харчування і так далі.

Найбільший світовий сервіс доставки  німецький HelloFresh, оцінюваний в €2,6 млрд, придбав конструктор органічної і безглютенової їжі Grean Chef.

Сервіси рекомендацій з власними онлайн-супермаркетами

Серед успішних прикладів — данський сервіс Vivino, де за допомогою спеціального винного додатку можна обрати вино у винному онлайн-супермаркеті цієї ж компанії. У 2018 році компанія залучила інвестиції в обсязі $ 20 млн, а до 2020 року планує заробити мільярд доларів тільки на продажі вина.

Фермерський фудтех

Фудтех в сільському господарстві охоплює величезний спектр інновацій: генна інженерія, вирощування їстівних комах, вертикальні ферми, сільськогосподарські дрони та технологія блокчейн.

Перспективний напрямок в області вертикальних ферм — компактні ферми, які дозволяють вирощувати овочі і зелень у супермаркетах та в інших обмежених просторах. У 2018 році розробник подібних ферм, берлінський стартап Infarm, привернув залучив інвестицій на € 25 млн і почав завойовувати ринок за межами Німеччини.

Роботизовані ресторани і кафе

Компанія Zume Pizza з Кремнієвої долини, з 2015 року використовує роботів для приготування піци. В кінці 2018 року компанія отримала $375 млн інвестицій від японської SoftBank Group на розвиток проекту роботизованих фудтраков.

У Франції стартап EKIM в 2018 залучив $2,6 млн для проекту піцерії з роботами, які, крім піц, вміють робити десерти, салати і напої. У 2019 компанія планує продавати франшизи.

Брюссельська компанія Alberts robot SmoothieStations вже встановила 5 роботів на ім’я «Альберт», які роблять смузі з інгредієнтів на ваш вибір. Роботи взаємодіють з мобільним додатком. Компанія планує подальше розширення на європейському ринку.

Скорочення харчових відходів

Шведська foodtech компанія Karma в 2018 році залучила $12 млн на розробку програми, яка допомагає супермаркетам розпродати залишки продуктів з терміном придатності зі знижкою не менше 50 відсотків. Karma позиціонує себе як екологічний сервіс, мета якого — скорочення обсягу викинутої їжі.

Цифрові системи для роздрібних мереж

Французький стартап Wynd залучив $72 млн в 2018 році. Це програма для комплексного управління супермаркетами та ресторанами: для контролю складських запасів, онлайн і офлайн-продажів, роботи персоналу і створення звітів з єдиного додатка. Платформа інтегрована з CRM-сервісом і дозволяє бачити профіль клієнта в момент покупки. Платформу вже використовують мережі Carrefour, Total, MK2

3D-ресторани

Цей напрямок тільки зароджується, але, за словами засновника британського стартапу  Food Ink  Антона Добрженскі, у майбутньому саме такі проекти стануть драйверами харчової промисловості.

У першому в світі 3D-ресторані проекту  Food Ink в Лондоні на 3D-принтерах роздрукована меблі, столові прилади і самі страви.

Поки в світі небагато ресторанів, які використовують 3D-друк для приготування окремих страв з меню. Цю технологію використовують такі ресторани як Melisse в Санта-Моніці, La Enoteca at Hotel Arts в Барселоні, La Boscana в іспанському Лейден, Smith в голландському Вольвеге.

«Розумна» техніка для кухні

Смарт-кухонні технології стають більш доступними. У 2018 році компанія June випустила «розумну» піч другого покоління за ціною $600, тоді як перші печі June коштували $3000.

«Розумна» піч управляється за допомогою програми на смартфоні, оснащена вбудованою камерою, яка автоматично розпізнає 50 продуктів, пропонує відповідні рецепти, контролює температуру і передає зображення на смартфон.

У 2018 році компанія Amazon інвестувала в June і інтегрувала в піч власний додаток для мережі органічної їжі Whole Foods. Тепер піч може автоматично готувати усі продукти з магазинів Whole Foods.

Технології в сфері їжі привертають дедалі більшу увагу інвесторів. Великі компанії — Pepsi, Coca Cola, Kraft Heinz, грецький виробник йогуртів Chobani, Deloitte Italia — створюють інкубатори для розвитку foodtech-стартапів.

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Веганські жуйки з малиною та коноплею усувають проблеми зі сном і біль у суглобах

Жуйки мають подвійну дію – з одного боку, вони природним і безпечним способом максимально розслабляють і піднімають сонливість, з...

Булочки — не з корицею. У випічці для веганів казеїн та яйця замінять коноплею

Чистий 70% конопляний білок майже білого кольору з нейтральним смаком, виготовлений з очищеного насіння коноплі та очищена олія омега-3...

Моцарелла, мюнстер та крабл — за допомогою мікробів створили сир для веганів

Очолила спільноту шеф-кухар Марго Річчо, котра мотивувалась власною алергією на молочні продукти. Її підтримують залізний шеф-кухар Нейт Епплман та...

Шкурне питання. Компанія Holy Cow робить поживні закуски з коров’ячих шкір

Заснована в 2021 році двома друзями з дитинства компанія бере натхнення з індонезійської кухні, де шкуру з яловичини їдять...

Danone, Michelin та Crédit Agricole будують платформу для створення їжі з грибків та бактерій

Цей новий центр зосередиться на точному бродінні — передовій технології виробництва сталих альтернатив продуктам тваринного та викопного походження.Точне бродіння...

«Попри війну в Україні та інфляцію»: стартап зробив із грибів сир та шукає інвесторів

Сири виготовлені за допомогою новітньої технології MycoVeg, яка комбінує грибну біомасу з ферментованими овочами. Дегустатори високо оцінили кремовість продуктів, описуючи...

Може вас зацікавити

Скандинави питимуть український іван-чай, ферментований за традиційними рецептами

Цього року компанія прийняла участь у найбільшій скандинавській виставці...

Раби баобаба: винайшли спортивний напій з додаванням плодів африканського дерева

Британський бренд Tribal Sports Nutrition вивів на ринок новий...

Вибір редактора
В продовження теми