Інвестиції у foodtech: більше вливають у доставку, на черзі штучне молоко

Венчурний фонд Fuel for Growth підготував аналітичний звіт про світові інвестиції в сфері foodtech за 3 квартал 2020 року

Сума інвестицій збільшилася в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року з $2,49 млрд до $3,19 млрд, хоча кількість угод скоротилася на 8%. Всього за 9 місяців 2020 року в foodtech-секторі було укладено 485 угод на $10,24 млрд.

Кожен квартал венчурний фонд Fuel for Growth формує аналітичні зведення про інвестиції в foodtech. Аналітика грунтується на даних із різних джерел (AGFunder, DealRoom, PitchBook тощо).

В даному звіті фонду Fuel for Growth враховувалися ангельські інвестиції, посівні раунди, інвестиції, видані в акселераторах і інкубаторах, а також вкладення від фондів на ранніх і пізніх стадіях. Всього за 3 квартал 2020 року в області foodtech було укладено 144 угоди на $ 3,19 млрд, що на 28% більше, ніж було в 2019 році.

Обсяг інвестицій і кількість угод за 2019-2020 рр.

20192020
Об’ємКількість угодОб’ємКол-во сделок
1 кв$3,65 млрд.218$4,15 млрд.176
2 кв$2,43 млрд.164$2,9 млрд.165
3 кв$2,49 млрд.157$3,19 млрд.144
9 мес$8,57 млрд.539$10,24 млрд.485


Географія

За даними фонду F4G, практично половина угод в foodtech-секторі за 3 квартал 2020 року припадає на США (47%). У Європі та Азії відбувається значно менше угод (близько 20% в кожному з регіонів). Близько 5% угод були укладені на Близькому Сході і лише невелика кількість — в Південній Америці та Африці (близько 3% і 2% відповідно).

Спеціалізація угод

Згідно зі звітом венчурного фонду Fuel for Growth, найбільш популярними у інвесторів за липень, серпень і вересень 2020 року було вкладення в сервіси для доставки їжі і маркетплейси (32%), а також у виробників корисних продуктів харчування (25%). Виробники альтернативного м’яса, молока і морепродуктів залучили інвестиції в 18% випадків.

На стартапи в сегменті ХоРеКа (для ресторанів і бізнесу, куди входять додатки для бронювання столиків, CRM-системи, програми лояльності та 3D-технології для ресторанів), припадає 15% угод. Сервіси по персоналізованому харчування викликають інтерес у 5% інвесторів, рішення для сільського господарства та переробки сміття — у 2%. На платформи за медичними технологіями припадає близько 1% інвесторів.

Найбільшою інвестицією 3 кварталу 2020 року року стало вкладення в онлайн-платформу доставки продуктів харчування Miss Fresh з КНР. Сума угоди — $ 495 млн. У трійку лідерів за сумою інвестицій також потрапили індійська онлайн-платформа для доставки їжі з ресторанів Zomato (сума угоди — $ 415 млн) і американська онлайн-платформа для доставки продуктів харчування Instacart (сума угоди — $ 325 млн).

Незважаючи на те, що найбільші інвестиції зараз отримують великі онлайн-платформи по доставці їжі і продуктів, особливо хочеться відзначити інвестиції в високотехнологічні компанії з істотним потенціалом зростання:

  1. Американська компанія Perfect Day отримала черговий раунд фінансування у розмірі $300 млн. Гроші підуть на те, щоб за допомогою біотехнологічного процесу виробляти молочні білки, молекулярно ідентичні тим білків, які виробляються коровами. Таким чином, компанія зможе використовувати ці білки у молочних продуктах, без участі тварин і не впливаючи на навколишнє середовище.
  2. Чилійська компанія NotCo залучила $85 млн для виведення на американський ринок своїх продуктів — молока, морозива, майонезу та м’яса на основі рослинних інгредієнтів. У фінансуванні компанії взяв участь Джефф Безос, засновник компанії Amazon.
  3. Компанія MosaMeat з Нідерландів залучила $55 млн для розширення експериментального виробництва вирощеної в біореакторі яловичини. Хоча дата виходу на ринок продукту ще не оголошена, компанія активно працює з регулюючими органами в Європі, щоб продемонструвати безпечність такого продукту.

10 найбільших угод в foodtech-секторі за 3 квартал 2020 р

НазваКраїнаОпис проектуСума угоди, $ млн
Miss FreshКНРОператор онлайн-платформи доставки продуктів харчування495
ZomatoІндіяОнлайн-платформа для доставки їжі, бронювання та оцінки ресторанів415
InstacartСШАОнлайн-платформа для доставки продуктів харчування325
GlovoІспаніяОнлайн-платформа для доставки продуктів харчування.319,84
Perfect dayСШАВиробник рекомбінантних молочних білків в біореакторах300
RappiКолумбіяОнлайн-платформа для доставки продуктів харчування300
GeltorСШАВиробник рекомбінантних білків, в тому числі і для харчової індустрії91,3
NotCoЧиліВиробник рослинних альтернатив тваринам продуктам85
Green MondayГонг КонгПопуляризатор споживання рослинних альтернатив тваринам продуктів і виробник рослинної свинини70
Mosa MeatНідерландиВиробник клітинного м’яса55,59

 

ДжерелоFuel for Growth

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Foodtech is the staff of life. How to make bread not only cheap but healthy — со-owner of HD-group Borys Shestopalov

Our company, HD Group, is an expert in the baked goods industry. Seven of our facilities produce around 180,000...

Українські виробники морозива та соків прямого віджиму випустили інноваційне морозиво

Galicia «яблуко-груша» має приємний фруктовий смак та аромат, який доповнюється м'якою консистенцією морозива. Цей новий смак став чудовим доповненням...

Рожевий сир на Поліссі варять із молока нубійських кіз, англійських корів та приправляють місцевими міфами

У асортименті ферми — півтора десятка позицій. Час дозрівання сирів залежить від виду: якщо сирам з білою пліснявою знадобиться...

Морський біолог виростить у лабораторії першу у світі устрицю та поєднає її з грибами

Стартап є одержувачем фінансування крупних профільних інвесторів Sustainable Food Ventures та Big Idea Ventures New Protein Fund.Нещодавно Pearlita отримала...

Рік із Glovo: що і як замовляли користувачі у 2024 році 

У грудні 2024 року глобальний Glovo перетнув позначку в 1 мільярд замовлень з моменту заснування компанії майже 10 років...

Кока-Кола дарує 1,5 млн пляшок напою сім’ям, що опинилися в складних ситуаціях

Ініціатива спрямована на підтримку родин, що опинились у складних життєвих обставинах, багатодітних сімей, внутрішньо переміщених осіб, людей похилого віку,...

Які заклади харчування в Україні заробили найбільше і як змінилася галузь?

Аналітики YC.Market дослідили динаміку в сегменті ресторанних послуг в Україні та з’ясували, що чистий дохід ресторанного бізнесу в Україні...

«Молочний альянс» та Українська молочна компанія спільно з БФ «Управляй Майбутнім» передали молочну продукцію польовому госпіталю

Група компаній «Молочний альянс», Українська молочна компанія та БФ «Управляй Майбутнім» об'єднали зусилля для підтримки українських захисників, які перебувають на лікуванні у Головному...

Може вас зацікавити

Крихітні комахи з горіховим смаком: у ресторанах Данії з’явилися бургери з фаршем із жуків

Продукт у вигляді фаршу виготовляється з горохового білка та...

Ветеранська сокарня чавить сік, який можна зберігати рік без консервантів

Це сучасне виробництво працює за простим ефективним алгоритмом: спочатку...

Світовий лідер ринку харчування вперше замінив коров’яче молоко на мікробне

Це вперше, коли Unilever залучає можливості точної ферментації для...

Штучний інтелект створює унікальні рецепти для підписників ChatGPT Plus

Першими, хто зможе протестувати віртуального шеф-кухара, стали підписники платної...

Виробник «Нашої Ряби» відкрив лабораторію для дослідів з їжею

В лабораторії експериментуватимуть студенти, науковці та викладачі. За допомогою...

Вибір редактора
В продовження теми