Інвестиції у foodtech: більше вливають у доставку, на черзі штучне молоко

Венчурний фонд Fuel for Growth підготував аналітичний звіт про світові інвестиції в сфері foodtech за 3 квартал 2020 року

Сума інвестицій збільшилася в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року з $2,49 млрд до $3,19 млрд, хоча кількість угод скоротилася на 8%. Всього за 9 місяців 2020 року в foodtech-секторі було укладено 485 угод на $10,24 млрд.

Кожен квартал венчурний фонд Fuel for Growth формує аналітичні зведення про інвестиції в foodtech. Аналітика грунтується на даних із різних джерел (AGFunder, DealRoom, PitchBook тощо).

В даному звіті фонду Fuel for Growth враховувалися ангельські інвестиції, посівні раунди, інвестиції, видані в акселераторах і інкубаторах, а також вкладення від фондів на ранніх і пізніх стадіях. Всього за 3 квартал 2020 року в області foodtech було укладено 144 угоди на $ 3,19 млрд, що на 28% більше, ніж було в 2019 році.

Обсяг інвестицій і кількість угод за 2019-2020 рр.

20192020
Об’ємКількість угодОб’ємКол-во сделок
1 кв$3,65 млрд.218$4,15 млрд.176
2 кв$2,43 млрд.164$2,9 млрд.165
3 кв$2,49 млрд.157$3,19 млрд.144
9 мес$8,57 млрд.539$10,24 млрд.485


Географія

За даними фонду F4G, практично половина угод в foodtech-секторі за 3 квартал 2020 року припадає на США (47%). У Європі та Азії відбувається значно менше угод (близько 20% в кожному з регіонів). Близько 5% угод були укладені на Близькому Сході і лише невелика кількість — в Південній Америці та Африці (близько 3% і 2% відповідно).

Спеціалізація угод

Згідно зі звітом венчурного фонду Fuel for Growth, найбільш популярними у інвесторів за липень, серпень і вересень 2020 року було вкладення в сервіси для доставки їжі і маркетплейси (32%), а також у виробників корисних продуктів харчування (25%). Виробники альтернативного м’яса, молока і морепродуктів залучили інвестиції в 18% випадків.

На стартапи в сегменті ХоРеКа (для ресторанів і бізнесу, куди входять додатки для бронювання столиків, CRM-системи, програми лояльності та 3D-технології для ресторанів), припадає 15% угод. Сервіси по персоналізованому харчування викликають інтерес у 5% інвесторів, рішення для сільського господарства та переробки сміття — у 2%. На платформи за медичними технологіями припадає близько 1% інвесторів.

Найбільшою інвестицією 3 кварталу 2020 року року стало вкладення в онлайн-платформу доставки продуктів харчування Miss Fresh з КНР. Сума угоди — $ 495 млн. У трійку лідерів за сумою інвестицій також потрапили індійська онлайн-платформа для доставки їжі з ресторанів Zomato (сума угоди — $ 415 млн) і американська онлайн-платформа для доставки продуктів харчування Instacart (сума угоди — $ 325 млн).

Незважаючи на те, що найбільші інвестиції зараз отримують великі онлайн-платформи по доставці їжі і продуктів, особливо хочеться відзначити інвестиції в високотехнологічні компанії з істотним потенціалом зростання:

  1. Американська компанія Perfect Day отримала черговий раунд фінансування у розмірі $300 млн. Гроші підуть на те, щоб за допомогою біотехнологічного процесу виробляти молочні білки, молекулярно ідентичні тим білків, які виробляються коровами. Таким чином, компанія зможе використовувати ці білки у молочних продуктах, без участі тварин і не впливаючи на навколишнє середовище.
  2. Чилійська компанія NotCo залучила $85 млн для виведення на американський ринок своїх продуктів — молока, морозива, майонезу та м’яса на основі рослинних інгредієнтів. У фінансуванні компанії взяв участь Джефф Безос, засновник компанії Amazon.
  3. Компанія MosaMeat з Нідерландів залучила $55 млн для розширення експериментального виробництва вирощеної в біореакторі яловичини. Хоча дата виходу на ринок продукту ще не оголошена, компанія активно працює з регулюючими органами в Європі, щоб продемонструвати безпечність такого продукту.

10 найбільших угод в foodtech-секторі за 3 квартал 2020 р

НазваКраїнаОпис проектуСума угоди, $ млн
Miss FreshКНРОператор онлайн-платформи доставки продуктів харчування495
ZomatoІндіяОнлайн-платформа для доставки їжі, бронювання та оцінки ресторанів415
InstacartСШАОнлайн-платформа для доставки продуктів харчування325
GlovoІспаніяОнлайн-платформа для доставки продуктів харчування.319,84
Perfect dayСШАВиробник рекомбінантних молочних білків в біореакторах300
RappiКолумбіяОнлайн-платформа для доставки продуктів харчування300
GeltorСШАВиробник рекомбінантних білків, в тому числі і для харчової індустрії91,3
NotCoЧиліВиробник рослинних альтернатив тваринам продуктам85
Green MondayГонг КонгПопуляризатор споживання рослинних альтернатив тваринам продуктів і виробник рослинної свинини70
Mosa MeatНідерландиВиробник клітинного м’яса55,59

 

ДжерелоFuel for Growth

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

введіть свій коментар!
введіть тут своє ім'я

Схожі теми

Інвестор Volia Agri-Food Park назвав точки зростання українського ринку їжі – взаємодія, інновації та нові продукти

Сьогодні під час New Food Summit 2023 він поділився власним рецептом перетворення української аграрної та харчової промисловості у потужну...

Ветеран алкогольної індустрії разом з лауреатом Греммі створили міцну комбучу. З персиками

Mate Maker виготовляє напій на основі чайного гриба з 6% вмістом спирту. Міцна комбуча доступна у трьох смаках: манго-персик, кривавий...

$2,5 млрд в національну економіку: Ізраїль стає центром світового foodtech

Згідно зі звітом Ізраїльського управлінням інновацій (IIA), Всесвітнього економічного форуму та мережі Четвертої промислової революції (C4IR), виробництво альтернативних білків...

Екстрачорний шоколад АВК першим в Україні отримав міжнародну веганську ліцензію V-Label

Екстрачорний шоколад АВК тепер офіційно рекомендовано для людей, які дотримуються рослинної дієти. Варто зазначити, що відповідний сертифікат отримує лише...

Енергетик «Воля» від «Моршинська» запускає соціальну ініціативу на підтримку відновлення військових

Відтепер кожна гривня, отримана від продажу енергетика «Воля» зі смаком «Оригінальний», буде спрямована на відновлення українських захисників, які проходять...

ТМ «Яготинське» вперше презентує лінійку молочних шейків

Молочні шейки – це готове рішення для споживачів, які цінують якісні молочні продукти та шукають смачний перекус. Шейки створені...

Смарт-їжа: що це? Як технології впливають на наш раціон

Життя стає дедалі динамічнішим, а разом із ним змінюються й наші харчові звички. Якщо раніше приготувати вечерю означало витратити...

Найбільша торгівельна мережа в Канаді почала продавати українські продукти

У торонтському супермаркеті Loblaws з’явилася спеціальна полиця з українськими товарами. На ній представлені такі бренди, як «Наш сік», Yogoda,...

Може вас зацікавити

Розробили протеїнові батончики з курятини: в асортименті перець та гарячий мед

Трендові курячі снеки стануть частиною флагманської лінійки бренду Tender...

Фіни готові навчити півтори сотні компаній дешево вирощувати лабораторне м’ясо

Технологію розробили Пекка Катаяісто з Інституту наук про життя...

Бургери з шоколадом та морозиво, полите кетчупом: сучасна їжа, яка приголомшує

Намагаючись вразити споживачів незвичайними смаковими комбінаціями, компанії часто отримували...

У пиво та шоти доливають кленовий сік: допомагає відновитися після спорту

Якщо у 2021 році обсяг ринку кленового соку становив...

Ізраїльський стартап досяг такої реалістичності лабораторного м’яса, що його не відрізнити від фермерского

Цього тижня стартап продемонстрував прогрес у процесі диференціації від...

Вибір редактора
В продовження теми